مدیرکل حفظ آثا دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

دانشنامه استانی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تکمیل می‌شود

«امیرعباس آسمند» از پیگیری برای تکمیل دانش‌نامه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ - 16April 2018

دانشنامه استانی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تکمیل می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، کارکنان و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه «فتح» استان دیدار کردند.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل در یک سال اخیر، اظهار داشت: تدوین دانش‌نامه استانی دفاع مقدس از مهم‌ترین موضوعات مدنظر ما بوده که پیگیر تکمیل این دانش‌نامه در سه گروه «شهدا و اشخاص»، «نظامی و جغرافیا» و «فرهنگی و اجتماعی» هستیم.

وی برگزاری دوره‌های آشنایی با معارف دفاع مقدس، تدوین و چاپ کتب در حوزه دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی دفاع مقدس، راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی، تولید آثار تجسمی دفاع مقدس، تولید یک مورد فیلم مستند با محوریت شهدا و حمایت از تولید آثار هنری حوزه دفاع مقدس را از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در یک سال اخیر عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پیگیر ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان هستیم، گفت: سال گذشته تلاش‌های زیادی در جهت مکان‌یابی و تثبیت زمین این مرکز صورت گرفت.

همچنین حجت‌الاسلام «سید امان‌الله حسینی‌صدر» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه «فتح» استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در راستای مستندسازی دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: اسناد مربوط به جنگ باید حفظ شود و نباید اجازه داد که گنجینه‌های دفاع مقدس از بین برود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مظلوم واقع شده است، تأکید کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید سینه‌های رزمندگان را شکافته و خاطرات و رازهای مربوط به جنگ را از دل آن‌ها بیرون آورده تا با به رشته تحریر درآوردن سبک زندگی شهدا، ارزش‌های دوران دفاع مقدس را حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها