وصیت‌نامه شهید حسین مکرم سورکی/ ما از امام حسین (ع) درس شهادت آموخته‌ایم

شهید «حسین مکرم سورکی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «هراسی از کشته شدن در راه خدا نداریم، چون که از حسین (ع) این معلم شهادت درس شهادت آموخته‌ایم و با این جانبازی‌های خودمان دشمنان اسلام را از پای درخواهیم آورد.»
کد خبر: ۲۸۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 19April 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «حسین مکرم سورکی» در تاریخ یکم شهریور ۱۳۴۸ در سورک (بخش میاندرود) شهرستان ساری چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در عملیات پدافندی منطقه فاو بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تصویر وصیت‌نامه شهید حسین مکرم سورکی

وصیت‌نامه شهید حسین مکرم سورکی/ ما از امام حسین (ع) درس شهادت آموخته‌ایم

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُولَٰئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ ۚ. وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ

آنانکه به دین اسلام گرویدند و از وطن خود مهاجرت کردند و در راه خدا جهاد کردند آنان امیدوار و منتظر رحمت خداوند باشند که خدا بر آن‌ها بخشاینده و مهربان است. (قرآن مجید آیه ۲۱۷-۲۱۸ سوره بقره)

از مرگ و کشته شدن در راه خدا هراسی نداریم، چون حسین (ع) مولای ماست. این حقیر حسین مکرم فرزند رمضان ساکن روستای صبرا، با درسی که از خون شهیدان و بیانات رهبرکبیر انقلاب گرفتم بر خود وظیفه دانستم که در جبهه حق علیه باطل شرکت نمایم و دین خود را نسبت به این انقلاب ادا نمایم و خواستم که گامی در راه خدا گرفته باشم این بود که با بیانات رهبر گرامی و با خط سرخ شهیدان سرمشق گرفته و به جبهه‌های حق علیه باطل رهسپار شده‌ام و امیدوار بودم که با این حرکت گامی بزرگ برای پیشبرد اهداف نهایی خود که به ثمر رساندن اسلام و انقلاب اسلامی است برداشته باشم؛ و از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهم که این حقیر را در صف مسلمانان و پیروان واقعی اسلام و ائمه اطهار قراردهد. (انشاءالله) و من آنقدر به جبهه میروم که به درجه رفیع شهادت نائل گردم. و این جان ناقابل خود را که امانت جاودانی خداوند است به صاحب اصلی آن باز گردانم.

و ما باید این شهادت‌ها و با این جانبازی‌ها امام امت را یاری کنیم و انقلاب را پشتیبان باشیم و مثل همیشه به جبهه‌ها هجوم آوریم.

و با کمک‌های بی‌دریغمان انقلاب و امام خود را یاری کنیم و با این کارهایمان به دشمنان اسلام بفهمانم که هرگز دست از این انقلاب و امام خود نخواهیم کشید و جبهه‌ها را خالی نخواهیم گذاشت و هراسی از کشته شدن در راه خدا نداریم، چون که از حسین (ع) این معلم شهادت، درس شهادت آموخته‌ایم و با این جانبازی‌های خودمان دشمنان اسلام را از پای درخواهیم آورد.

و اسلام را که نهالش با خون پیامبران و ائمه اطهار و یارانشان کاشته شده است. با خون خودمان این نهال اسلام را آبیاری خواهیم کرد؛ و چنان این درخت را بزرگ خواهیم کرد که این سایه درخت اسلام در جهان گسترده شود و امیدواریم که خداوندهمگی ما را یاری دهنده اسلام و ادامه دهندگان واقعی راه شهیدان قرار دهد و امیدوارم که بزرگترین جهاد در راه خدا را انجام داده باشم و اگر در این راه شربت شهادت نوشیده‌ام با آغوش باز با این شهادت استقبال می‌کنم، چون که در راه اسلام همچون مولایمان حسین (ع) کشته می‌شوم. (والسلام)

ضمنا آن وصیت‌نامه دستجمعی شهدای کربلای چهار که برادران در خرمشهر با هم نوشته‌اند و برادران حاضر امضاء نموده‌اند. وصیت‌نامه من هم می‌باشد و من هم در آن جلسه بوده‌ام و امضاء نموده‌ام. (والسلام)

حسین مکرم

۱۳۶۶/۱۰/۴

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی (روحی‌فدا) را نگهدار. آمین»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها