مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

سوم خرداد روزی است که همه باید به آن افتخار کنند

سردار علیپور گفت: سوم خرداد روزی است که همه ملت ایران باید به‌عنوان پرچم افتخار آن را به اهتزاز درآورده و نسل به نسل به ودیعه بگذارند.
کد خبر: ۲۸۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ - 18April 2018

سوم خرداد روزی است که همه باید بدان افتخار کنندبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، سردار «محمد علیپور» در جلسه ستاد آزادسازی خرمشهر با تبریک روز ارتش به دلاورمردان ارتشی کشور، اظهار داشت: سوم خرداد روزی است که همه ملت ایران باید به‌عنوان پرچم افتخار آن را  به اهتزاز درآورده و نسل به نسل به ودیعه بگذارند.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران انتظار داشتند نیروهای ایرانی در همان روزهای اول شکست بخورند و دست به دامان غرب شوند، عنوان کرد: مقاومت مردم خوزستان در خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، بستان، شوش و هویزه اهداف دشمن را شکست و نقشه‌های آن را برملا کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: ارتش بعث عراق 8 نقطه را برای تصرف خوزستان انتخاب کرد چرا که به حداقل‌ها و حداکثرها فکر می‌کرد. حداقل این بود که خرمشهر را به تصرف خود درآورد  و حداکثر  این بود که خوزستان را از ایران جدا کند.

وی بیان کرد: دشمن با نقشه‌های خود درصدد بود از محور شلمچه برای ورود به خرمشهر و اهواز و از طریق جفیر و طلاییه برای ورد به اهواز استفاده کند.

سردار علیپور افزود: سوسنگرد محور سوم مورد نظر دشمن بود تا از طریق آن وارد حمیدیه و سپس اهواز شود.

وی گفت: شوش محور چهارم مورد نظر دشمن بود تا از طریق آن وارد دزفول و سپس از تپه‌های کوهپایه‌ای مسجدسلیمان، هفتکل، رامهرمز و نهایتاً به دیلم برسد.

سردار علیپور عنوان کرد: یکی از دلایلی که امروز 4 خرداد را گرامی می‌داریم به این خاطر است که مردم دزفول در زمان جنگ شهر را تخلیه نکردند وگرنه دشمن موفق می‌شد وارد دزفول شود.

سردار علیپور بابیان اینکه دشمنان ایران دنیا را روی سر خود گذاشته بودند که ایران شکست بخورد، عنوان کرد: دوقطبی که دنیا را مدیریت می‌کرد یعنی آمریکا و شوروی در این جنگ نیز مشترک شدند و ستاد، تشکیلات و تجهیزات متعددی را به حزب بعث دادند.

وی بیان کرد: به لحاظ دفاعی همه ابرقدرت‌ها و کشورهایی که امروزه در قالب گروه 1+5 در موضوعات سیاسی و تخصصی در حال مبارزه  با ما هستند در آن زمان  همراه با 38 کشور با امکانات و تجهیزات کامل مقابل ایران ایستادند ولی نتوانستند در مقابل ایمان و اراده محکم جوانان کشور پیروز شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار