در دیدار وزیران دفاع ایران و صنایع معادن عراق صورت گرفت؛

امضای یادداشت تفاهم‌نامه همکاری صنعتی بین تهران و بغداد

وزیران دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و صنایع و معادن عراق چهارشنبه شنبه شب گذشته یادداشت تفاهم همکاری صنعتی امضا کردند.
کد خبر: ۲۸۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ - 19April 2018

امضا یادداشت تفاهم‌نامه همکاری صنعتی بین تهران و عراقبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، «محمد شیاع السودانی» وزیر صنایع و معادن عراق بعد از امضای این یادداشت تفاهم همکاری در نشست خبری با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در جمع خبرنگاران در بغداد اظهار داشت: این یادداشت تفاهم، نشان دهنده تمایل و جدیت دو کشور برای گسترش مناسبات همکاری به ویژه در زمینه‌های صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه سفر وزیر دفاع ایران در راستای گسترش همکاری‌ها و تفاهم‌های دو جانبه صورت گرفته اضافه کرد که مصلحت دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در گسترش این مناسبات فی مابین است.

وزیر صنایع و معادن عراق با اشاره به وجود چشم اندازی برای گسترش همکاری‌ها فی مابین ایران و عراق ابراز امیدواری کرد که این یادداشت تفاهم همکاری در عمل تبدل به طرح‌ها و پروژه‌هایی در عراق شوند.

السودانی گفت: که مناسبات بین دو کشور در حال حاضر بسیار خوب است و امیدواریم که این مناسبات در همه زمینه ها خصوصا بخش صنعتی ارتقا بیش از پیش پیدا کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خرسندی از امضای این یادداشت تفاهم همکاری صنعتی افزود: امنیت منطقه بهم پیوسته است و فقط با نسخه‌های داخل منطقه می‌توان امنیت منطقه را حفظ و تقویت کرد.

امیر حاتمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشور عراق تاکید دارد و همین نگاه را نیز مسوولان عراقی نسبت به توسعه همکاری‌های دو جانبه با ایران دارند.

وزیر دفاع گفت: از آنجا که در جریان هجوم تروریست‌ها به منطقه و عراق، زیرساخت‌ها و صنایع عراق به شدت آسیب دید، تکمیل روند مبارزه با تروریسم را در گرو انجام سریع و دقیق عملیات بازسازی در این کشور می دانیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مشارکت در بازسازی عراق را وظیفه خود می داند افزود: ما این یک رویکرد را فقط از منظر کار اقتصادی نگاه نمی‌کنیم بلکه آن را تکمیل مبارزه با تروریسم می دانیم.

وزیر دفاع تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خود را در این قبال متعهد می داند و با همت و شجاعت و بهم پیوستگی مردم، دولت و نیروهای مسلح عراق برای بازسازی این کشور تلاش می کند. وزارت صنایع مسوولیت تولید صنایع نظامی این کشور را عهده دار است و برهمین اساس مذاکرات دو وزیر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح دیروز چهارشنبه در سفری دو روزه، وارد بغداد شده و با تعدادی از مقامات لشکری و کشوری عراق پیرامون همکاری های دو جانبه دفاعی و امنیتی و تحولات منطقه بحث و گفت‌وگو کرد. با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت کمیته چهار جانبه ایران، عراق، روسیه و سوریه امروز پنجشنبه در بغداد آغاز شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار