فرماندار کرمانشاه:

این شهرستان ۴۰۰ هزار جوان دارد

فرماندار کرمانشاه گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان جوان هستند.
کد خبر: ۲۸۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ - 19April 2018
این شهرستان ۴۰۰ هزار جوان داردبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، فضل الله رنجبر در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان کرمانشاه که امروز در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار بالای جوانان حوزه شهرستان کرمانشاه اهمیت داشتن برنامه برای جوانان را نشان می دهد.

رنجبر با تاکید بر اینکه دانشگاه ها ظرفیت های خیلی خوبی برای انجام مطالعات در حوزه جوانان هستند، خواستار ورود دانشگاه ها به موضوعات مرتبط با جوانان شد.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه ها باید نسخه های کاربردی برای حل مسائل و مشکلات جوانان ارائه کنند.

 رنجبر از بیکاری به عنوان یکی از مهمترین مشکلات جوانان در حوزه شهرستان کرمانشاه یاد کرد و افزود: باید برای حل مشکل اشتغال جوانان فکری شود.

وی توجه به آموزش های مهارتی را در بالا بردن توانمندی جوانان بیکار اثرگذار عنوان کرد.

 فرماندار کرمانشاه سپس اشاره ای هم به بالا رفتن سن ازدواج داشت و گفت: اگرچه بیکاری و اشتغال می تواند عامل مهمی در بالا رفتن سن  ازدواج باشد اما همه دلیل آن نیست، لذا باید دلایل بالا رفتن سن ازدواج را احصا کرده و در جهت رفع آن کار کرد.  

رنجبر سپس با تاکید بر اینکه باید در جهت ایجاد نشاط و شادابی در جامعه تلاش مضاعف داشته باشیم، گفت: جامعه به نشاط در چارچوب حریم ها نیاز دارد.

وی سپس خواستار اتمام طرح مطالعات محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه شد و افزود: با اتمام این طرح می توان از برنامه ها و راهکارهای عملیاتی آن در موضوعات مختلف به ویژه موضوعات مرتبط با جوانان استفاده کرد.

وی سپس با اشاره به کارکردهای جشنواره های بومی محلی، بر ضرورت توسعه برگزاری این نوع جشنواره ها در سطح شهرستان کرمانشاه و بخش ها و روستاهای بزرگ تاکید کرد.

فرماندار کرمانشاه از شورای شهر و شهرداری ها هم خواست اهتمام بیشتری به برگزاری جشنواره های این چنینی داشته باشند.

رنجبر در پایان با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته جوان، بر ضرورت تدارک ویژه برنامه های مفید در هفته جوان تاکید کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار