رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

شرکت قاریان روشندل از ۲۳ کشور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان جهان اسلام

رئیس سازمان بهزیستی کشور از شرکت ۳۲ قاری قرآن روشندل از ۲۳ کشور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم نابینایان جهان اسلام در تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ - 20April 2018

شرکت قاریان نابینا از 23 کشور در سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نابینایان جهان اسلامبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، انوشیروان محسنی بند پی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در سومین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم نابینایان جهان اسلام که در مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است، گفت: در این دوره از مسابقات که با شرکت 32 روشندل از 23 کشور جهان اسلام برگزار می‌شود، 18 نفر در رشته حفظ کل قرآن و 14 نفر در رشته قرائت قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شعار این دوره از مسابقات با عنوان «یک کتاب یک امت»، افزود: افراد دارای معلولیت نیازمند بهزیستی بوده و تنها رسالت ما این است که استعدادهای آنها را شکوفا کنیم؛ از این رو یکی از اقداماتی که اثر بخش بوده و می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی کارساز و تأثیرگذار باشد، همین مسابقات قرآنی است.

وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات مختص بزرگسالان است؛ لذا در نظر داریم در آینده برای بانوان و خردسالان نیز مسابقات قرآنی برگزار کنیم.

محسنی بندپی یادآور شد: فلسفه نزول قرآن و فلسفه حضور قرآن در زندگی ما موجب بیداری انسان‌ها می‌شود؛ همچنین باعث ایجاد اخلاص، بردباری و صبر و قیام در برابر ظلم و استکبار می‌شود که می‌تواند پیامی باشد برای همه ملت‌های مسلمان در این مقطع زمانی که ویژه و حساس است و از طرفی در وحدت، بیداری و آگاهی مسلمانان اثربخش و مهم است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار