احد قدمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

طبق فرمایشات رهبری، هر کس باید در جایگاه خود آتش به اختیار باشد

یک مداح اهل‌ بیت (ع) با اشاره به بحث حمایت از خانواده‌های شهدا از سوی مردم گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری هر کس در جایگاه خود فردی انقلابی است که باید آتش به اختیار باشد.
کد خبر: ۲۸۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ - 20April 2018

طبق فرمایشات رهبری؛ هر کس باید در جایگاه خود آتش به اختیار باشداحد قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در خصوص عملکرد مسئولان در راستای حمایت از خانواده‌های شهدا اظهار داشت: حدود ۴۰ سال است که از انقلاب اسلامی می‌گذرد و طی این مدت نیز شهدای زیادی به آستان مقدس سیدالشهدا (ع) تقدیم شده‌‌اند و در حال حاضر این راه همچنان توسط مدافعان حرم ادامه دارد.

وی با اشاره به بحث حمایت از خانواده های شهدا از سوی مسئولان ادامه داد: متأسفانه تاکنون کم کاری بسیاری در این زمینه وجود داشته است البته بنده فقط ضعف‌ را از مسئولان نمی‌بینم زیرا بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری هر کس در جایگاه خود فردی انقلابی است که باید آتش به اختیار باشد.

این مداح اهل بیت افزود: بدیهی است که در حمایت از خانواده‌های شهدا کم کاری‌هایی شده که اکنون بسیاری از این خانواده‌ها در مسائل مختلف مانند دانشگاه و... معذب هستند.

قدمی در رابطه با ضعف در حوزه حمایت از مقام شهدا نیز بیان کرد: متاسفانه در این زمینه هم عملکرد هر یک از ما چندان مطلوب نبوده است. اینکه به نسل جوان بگوییم که امثال باکری‌ها، همت‌ها و باقری‌ها سن و سالی نداشتند و تنها به حرف ولی امر خودشان آتش به اختیار شدند و در لحظه‌ای که به حضورشان احتیاج بود به میدان آمدند.

وی گفت: اگر فرهنگ شهدا به نسل جوان انتقال پیدا کند، آن جوانی که امروز در کشور زندگی می‌کند متوجه می‌شود که مباحثی مثل سن و سمت در این راه مطرح نیست و تنها کافی است جایی که خلأ احساس می‌کند در جایگاه خود حرکت انقلابی انجام دهد.

این مداح اهل بیت در خصوص چگونگی معرفی شهدا افزود: علاوه بر معرفی شهدا به صورت کلی باید خلوت آنها، فعالیت‌های مختلف و مباحثی همچون ولایت‌مداری این عزیزان نیز برای افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان ارائه شود تا شخصیت شهدا ملموس‌تر شود.

قدمی تصریح کرد: اگر برای جامعه‌ی اعتقادی خودمان قدم بر داریم قطعا خدا آن حرکت را می‌بیند و آن زمان است که خدا اعمالمان را برای ما جبران می‌کند.

این مداح اهل بیت ادامه داد: ما نیز باید مثل شهدا قدم اول را برداریم تا ان شاءالله با کمک خدا بقیه مسیرمان نیز پربرکت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها