نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

همسران جانبازان در ثواب رزمندگان دوران دفاع مقدس شریک هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همسران جانبازان قطعا در ثواب رزمندگان اسلامی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند شریک هستند.
کد خبر: ۲۸۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ - 21April 2018

همسران جانبازان در ثواب رزمندگان دوران دفاع مقدس شریک اندبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با جمعی از مسئولان و جانبازان استان به مناسبت روز جانباز، اظهار داشت: حلول ماه شعبان را تبریک می‌گویم و امیدواریم چیزهایی که در ماه رجب به دست آورده‌ایم در ماه شعبان تکمیل کنیم، تا بتوانیم با نیت پاک به مهمانی خدا وارد شویم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای ورود به مهمانی خداوند متعال باید انجام دهیم درک ماه رجب و شعبان است، همانطور که انسان برای به مکه رفتن و زیارت خانه خدا به یکباره وارد نمی‌شود، به یک‌باره هم نمی‌تواند وارد مهمانی خداوند شود.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌ شرقی با اشاره به درک ماه‌های رجب و شعبان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی امسال فرمودند که نیاز به تعمیر دل داریم پس باید دلهایمان را بازسازی کنیم؛ زیرا شعبان بسیار ماه با عظمتی بوده و قطعا عنایت خدا شامل حال ما می‌شود.

وی افزود: گاهی حکمت برخی چیزها را نمی‌دانیم و ایراد می‌گیریم؛ اولا باید نیت ما خالص باشد و به غیرخدا امید نداشته باشیم گاهی ما علاوه بر خدا به بنده خدا هم امید داریم اما باید با اخلاص تنها خدا را صدا بزنیم و بعد هم اگر در عمل‌هایمان به واجبات عمل نکنیم اینکه مدام خدا را صدا کنیم فایده‌ای ندارد.

آل‌هاشم با بیان اینکه برخی خواسته‌های ما گاه به صلاح نیست که مورد اجابت قرار نمی‌گیرد، تاکید کرد: برخی اوقات خدا احسان می‌کند و ما خبر نداریم و گاهی خواسته‌های ما به مصلحت نیست و در برخی اوقات مشابه آن را می‌دهد و ما فکر می‌کنیم خدا مستجاب نکرده است.

وی تصریح کرد: گاهی برخی خواسته‌ها در این دنیا مصلحت نیست و یا در حق اولاد و نسل ما مستجاب می‌شود پس تنها خدا را صدا بزنید و برای ورود به ماه مبارک رمضان دعوت کنید.

امام جمعه تبریز در خصوص میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) و ویژگی‌های ایشان خاطرنشان کرد: حضرت عباس (ع) تربیت یافته دامان مادری شجاع، مهربان، ولایتمدار و پدری مانند علی (ع) و بردارانی چون امام حسن (ع) و امام حسین (ع) پرورش یافته و مشخص است این ولادت و روز چه قدر ارزش دارد و به مناسبت این میلاد روز جانباز را به تمام جانبازان تبریک عرض می‌کنم.

وی گفت: جانبازان دفاع مقدس هم ثواب رزمندگان اسلام و هم سختی‌های دوران بعد از دفاع مقدس را دارند زیرا اینان شهیدان زنده هستند و جانبازی داریم که هر روز زنده شده و دوباره به کما می‌رود و چقدر خانواده این جانبازان اجر و پاداش دارند.

آل‌هاشم با اشاره به مشقات همسران جانبازان تاکید کرد: همسران جانبازان قطعا در ثواب رزمندگان اسلامی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند شریک هستند، ان زمان بسیاری از خانم‌ها داوطلبانه به عنوان عروس با جانباز ازدواج کرده و با افتخار این مساله را می‌گفتند.

وی ادامه داد: به همین جهت باید از ارزش‌های دفاع مقدس خوب مواظبت کنیم، زیرا باز هم در آن دنیا این جانبازان شفاعت ما را خواهند کرد و این فرهنگ شهادت و دفاع از آرمانها باقی خواهد ماند، مسئولین ما نیز در هر مسئولیتی ولو کوچک سعی کنند آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس را حفظ کنند به این سبب که حرکتهای بزرگ اسلامی به برکت همین فرهنگ است.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی توجه به آزادگان و جانبازان را توجه مادی ندانست و تصریح کرد: فرهنگ شهادت است که ارزش دارد و در جامعه ارزش یعنی اینکه این فرهنگ جاری شود، در کشورهای دیگر مانند همین آذربایجان سربازان در جنگ مدال دارند و مگر افتخار کمی است که در جنگ جانباز شوند؟

وی گفت: در جامعه ما به گونه‌ای شده است که برای بعضی‌ها این مسائل ضد ارزش شده است اما اگر ما به شهید احترام می‌گذاریم به بازمانده شهید هم باید احترام بگذاریم و از جانبازان تجلیل کنیم.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه دشمنان نظام از فرهنگ ایثار و شهادت می‌ترسند، ابراز داشت:  40 سال است که ما را تهدید می‌کنند ابتدای هفته دیدید که 110 موشک به سوریه شلیک کردند، اینها از عشق مقاومت مردم سوریه برای مقاومت در مقابل دشمنان اسلام می‌ترسند اگر چه همین روحیه ایستادگی در سایه رزمندگان جمهوری اسلامی ایران و برکت شهدای ما است.

وی متذکر شد: مردم مظلوم و ستم‌دیده یمن پس از سال‌ها ایستادگی ذره‌ای عقب‌نشینی نکردند و این موضوع به دلیل روحیه ایستادگی است تا این روحیه هست، نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار