نیکنام حسینی‌پور:

طرح عیدانه کتاب اصلاح می‌شود/ هدف ما کمک به چرخه نشر است

مدیر عامل خانه کتاب با بیان اینکه مشکلات طرح عیدانه کتاب را رفع می‌کنیم، گفت: ما در طرح‌های حمایتی صرفا به ناشر، مولف و کتابفروش نخواهیم پرداخت بلکه هدف ما کمک به چرخه نشر است.
کد خبر: ۲۸۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ - 22April 2018

طرح عیدانه کتاب اصلاح می‌شود/ هدف ما کمک به چرخه نشر استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست شهرها و روستاهای دوستدار کتاب عصر امروز (یکشنبه، 2 اردیبهشت) با حضور «احمد مسجدجامعی» رئیس ستاد شورایاری‌ها، «نیکنام حسینی ‌پور» مدیرعامل خانه کتاب، ناشران و کتابفروشان سراسر کشور در قمصرکاشان برگزار شد.

«نیکنام حسینی ‌پور» مدیر عامل خانه کتاب در این مراسم اظهار داشت: در حال برنامه ریزی و بازبینی فرایند‌طرح عیدانه کتاب هستیم. این طرح برای رونق کتابفروشی‌هاست و اگر به این نتیجه برسیم که این طرح ضد عمل می‌کند آن را متوقف خواهیم کرد.

وی گفت: بسیاری از کتابفروشی‌ها در سال‌های گذشته در معرض تعطیلی بودند و با طرح عیدانه کتاب و تسهیلات به کتابفروشی‌ها و ایجاد کتابفروشی‌ها جدید جلوی این مشکل گرفته شد.

مدیر عامل خانه کتاب تصریح کرد: ما در طرح‌های حمایتی صرفا به ناشر، مولف و کتابفروش نخواهیم پرداخت بلکه هدف ما کمک به چرخه نشر است.

حسینی‌پور افزود: در ایران ۱۳ هزار ناشر وجود دارد در حالی که تعداد کتاب فروشی‌های ما کمتر از هزار کتابخانه است و باید این آمار عوض شود. با حجم کتاب‌های تولید شده، این تعداد کتابفروشی جوابگوی این حجم تولید نخواهد بود.

وی ادامه داد: در خصوص زمان طرح عیدانه کتاب انتقاداتی وجود دارد که رفع خواهد شد. در بحث شهرستان‌ها نیز نگاه ما حمایت است. مبنای ما در خانه کتاب صداقت در عمل و شفافیت گفتار است. با این شعار ما شفاف‌سازی می‌کنیم.

مدیر عامل خانه کتاب خاطرنشان کرد: یارانه و بودجه کتاب در اختیار خانه کتاب نیست بخاطر همین مسئله در پرداخت یارانه‌های کتابفروشی‌ها در طرح عیدانه کتاب با مشکلاتی روبرو ‌شدیم. در خانه کتاب مبنای ما شفافیت است و در طرح‌های عیدانه بعدی میزان یارانه هر کتابفروشی را اعلام خواهیم کرد.

حسینی‌پور با تاکید بر اصلاح آیین‌نامه طرح عیدانه کتاب گفت: ما رفیق و حامی بخش خصوصی هستیم و بحث فروش کتاب را تعطیل کرده‌ایم و از کتابفروشی‌ها یک عضو طرح عیدانه حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها