مقدم‌دوست:امیدوارم اثر بعدی سینمایی من «دفاع‌مقدسی» باشد

نویسنده فیلم سینمایی آرایش غلیظ گفت: امیدوارم که کار بعدی سینمایی من یک کار دفاع‌مقدسی باشد و خودم بی‌تاب ساختن یک فیلم دفاع‌مقدسی هستم.
کد خبر: ۲۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 22September 2014

مقدم‌دوست:امیدوارم اثر بعدی سینمایی من «دفاع‌مقدسی» باشد

به گزارش دفاع پرس، هادی مقدمدوست، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در حاشیه افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت گفت: از زمان نوجوانی به یاد دارم که جنگ شروع شده بود و ما دفاع مقدس را به خوبی حس کردیم. در آن زمانها ما گاهی اوقات صبحها با فراخوان اینکه در کوچه شهید آوردهاند بلند میشدیم. زمانی هم که جنگ با موشکها به شهرها کشیده شد این فضا برای ما ملموستر شد.

وی با ابیان اینکه هسته اصلی سریال «وضعیت سفید» را موشک باران شهری تشکیل میداد، افزود:  این سریال هم قطعا برگرفته از تجربیات شخصی بود. ما قبل از سریال «وضعیت سفید» در سال 77 روی مجموعهای به نام «سوانح العشاق» که درباره جانبازان است کار میکردیم که این نشان از علاقه ما به حوزه دفاع مقدس بوده است.

مقدم دوست تصریح کرد: امیدوارم که کار بعدی سینمایی من یک کار دفاعمقدسی باشد و خودم بیتاب ساختن یک فیلم دفاعمقدسی هستم.

این نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه هنوز عرصههای زیادی در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که درباره آن هنوز کار نشده است، گفت: حوزه دفاع مقدس و سینمای آن از گونههای بومی در سینمای ایران است. ما آثار جنگی زیادی داریم اما سینمای دفاع مقدس و ژانر سینمای دفاع مقدس اکنون پا گرفته و در حال ادامه دادن کار خود است.

نویسنده فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» تصریح کرد: این نوع سینما که بسیار عرصه مهم است احتیاج به یک دستگاه کامل دارد یعنی اینکه دردهای این عرصه نیازمند رقابت، تشویق، تحسین، کشف، استعدادیابی و حمایت است.

مقدم دوست تصریح کرد: اگر این دستگاه بخواهد کامل شود به جشنواره و فستیوال نیازمند است چرا که جشنوارهها در دنیا اساسا این کار را انجام میدهند. جشنواره دفاع مقدس اکنون میتواند این کارکرد را داشته باشد تا اینکه حاضران اینگونه جشنوارهها کارشان بیشتر بگیرد.

 

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها