یادداشت/ ولی منصوریان

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مظهر قدرت و محبوبیت ایران در جهان اسلام

سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و محبوبیت ایران در جهان اسلام است.
کد خبر: ۲۸۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 26April 2018

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مظهر قدرت فرامنطقه‌ای ایران در جهان اسلامگروه فرهنگ و هنر دفاع پرس- ولی منصوریان؛ سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران عصر روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با شعار «یک کتاب، یک امت» به کار خود پایان داد.

این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به همت سازمان اوقاف و با رقابت شرکت‌کنندگان ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه به مدت یک هفته با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب در حوزه علمیه قم در رشته حفظ، قرائت، تفسیر و خطابه قرآنی، دانشجویان مسلمان در شهر مشهد مقدس در رشته‌های حفظ و قرائت، بانوان در رشته حفظ در تهران، روشندلان و آقایان در مصلی امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان بود.

میزبانی درست و مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران از مهمانان این مسابقات که نمایندگان قرآنی سایر کشورها بوده‌اند، ثمرات متعدد فرهنگی و تبیینی زیادی را به همراه داشت.

علی‌رغم تبلیغات گسترده وهابیت برای سیاه نشان دادن چهره کشورمان در میان نخبگان قرآنی مسلمان، در هفته گذشته بار‌ها برجستگان قرآنی کشور‌های جهان به حسن‌نیت ایرانیان اذعان کردند.

«یک کتاب، یک امت» پیام روشن و واضح این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران بود تا نخبگان قرآنی جهان اسلام بتوانند به عنوان سفیران قرآنی، آن را برای کشورهایشان تبیین کنند.

مساله‌ای که با محقق شدن آن جهان اسلام می‌تواند با تکیه بر قدرت خود، تمام مشکلات مسلمانان را برطرف کند. همچنین خواسته مظلومین جهان اسلام از جمله مردم مظلوم فلسطین را با بازپس‌گیری قدس شریف محقق کنند.

پر واضح است گردهم آمدن نخبگان قرآنی ۸۴ کشور جهان در این مسابقات نشان‌دهنده عمق نفوذ و محبوبیت جمهوری اسلامی ایران در میان مسلمانان جهان است. چیزی که این روز‌ها قدرت‌های جهان و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است تا با هر تلاشی از این قدرت روز افزون جلوگیری شود. غافل از اینکه محبوبیت و قدرت جمهوری اسلامی ایران در میان نخبگان و مردم جهان اسلام به خاطر حُسن نیت و صداقتی است که با پیروزی انقلاب اسلامی و تدابیر امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و نثار خون هزاران شهید به ثمر رسیده است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار