امیر نعمتی:

طوفان شن نقشه شوم آمریکا را نقش بر آب کرد/ ذره‌ای از مسیر امام (ره) منحرف نخواهیم شد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در واقعه طبس نظامیان آمریکایی می‌خواستند صدمه بزرگی بر پیکر انقلاب وارد کنند. آن‌ها تا عمق کشورمان نفوذ کرده بودند؛ اما به اذن خداوند، طوفان شن نقشه شوم آمریکا را نقش بر آب کرد.
کد خبر: ۲۸۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 26April 2018

وظیفه حراست از مرزها به عهده سربازان استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی»  جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز (پنج‌شنبه) در مراسم تجدید عهد حرم سربازان نمونه نیروهای مسلح با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع سربازان اظهار داشت: در واقعه کربلا حضرت علی اکبر (ع) 20 سال بیشتر نداشت. باید ببینیم که آن حضرت چه خصوصیاتی داشتند که روز میلاد ایشان را روز جوان نامگذاری کرده‌اند. بصیرت، ولایت‌پذیری و شجاعت از خصوصیات این حضرت است.

وی افزود: واژه «سرباز» در ذهن ملت ایران و ملت‌های آزادی‌خواه، یک واژه بزرگ و مقدس است. این واژه مترادف با اقتدار، تمامیت ارضی، آرامش، جوانمردی، مردانگی و ایثار است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: زمانی که هر کس بخواهد ارادت و خدمتگزاری خود را به ملت نشان دهد، می‌گوید که من سرباز هستم و ما خوشحالیم که کارکنان نیروهای مسلح و سربازان وظیفه، به این نام مزیّن هستند.

امیر نعمتی گفت: در زمان دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس امنیت مرزها توسط سربازان تامین می‌شد و امروز نیز همچنان این وظیفه خطیر بر عهده سربازان است.

وی با اشاره نقش سربازان در یار‌ی‌رسانی به مردم در زمان وقوع بلایای طبیعی افزود: در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله این سربازانِ وظیفه هستند که حافظ جان، مال و نوامیس مردم هستند. یک نمونه که انگیزه من را برای خدمت بیشتر کرد، این بود که سربازان در زلزله اخیر کرمانشاه به تنها چیزی که فکر نمی‌کردند، نیازهای طبیعی خودشان مانند غذا و خواب بود.

امیر نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در واقعه طبس که در اوایل انقلاب اتفاق افتاد، نظامیان آمریکایی می‌خواستند صدمه بزرگی بر پیکر انقلاب وارد کنند. آن‌ها تا عمق کشورمان نفوذ کرده بودند؛ اما به اذن خداوند، طوفان شن نقشه شوم آمریکا را نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) بعد از آن حادثه فرمودند تا زمانی که در مسیر انقلاب مخلصانه عمل کنیم، خداوند پشتیبان ماست و خود خدا پوزه دشمنان اسلام را به خاک می‌مالد. آن لاشه هواپیماها و بالگردها درس عبرتی به استکبار داد که دیگر نتوانند به انقلاب دست‌درازی کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: امروز در جوار مزار بنیانگذار رهبر کبیر انقلاب با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنیم و عهد می‌بندیم که ذره‌ای از این مسیر خارج نشویم. از خداوند می‌خواهیم به ما توفیق دهد که در این راه دچار لغزش نشویم.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار