حجت‌الاسلام سالک مطرح کرد؛

بی‌توجهی دستگاه‌های فرهنگی به حوزه فرهنگ

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دشمنان با القای فرهنگ غربی به‌دنبال تضعیف باورها و اعتقادات ملت ما هستند، گفت: متاسفانه دستگاه‌های فرهنگی کشور برای این حوزه اهمیت چندانی قائل نیستند.
کد خبر: ۲۸۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ - 28April 2018

به حوزه فرهنگی اهمیت چندانی داده نمی‌شود

حجت‌الاسلام احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، درباره جایگاه فرهنگ در بین حوزه‌های دیگر و اهمیت دادن به این حوزه اظهار داشت: اهمیت دادن در تمام زمان‌ها به فرهنگ سبب رشد و پیشرفت انسان‌ها می‌شود؛ ولی نادیده گرفتن ارزش‌ها و فرهنگ‌های موجود باعث از بین رفتن روحیه در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی حوزه‌ها اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... همانند یک طناب به‌هم متصل هستند و اگر یکی  از این حوزه‌ها آسیب ببیند، عکس‌العملش بر حوزه‌های دیگر نمود پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در این بین حوزه فرهنگ نقش موثرتر و پررنگ‌تری در بین حوزه‌های دیگر جامعه دارد، اضافه کرد: وقتی فرهنگ عمومی آسیب ببیند، صدمات جبران‌ناپذیری را برای ملت و نظام در پی دارد که متاسفانه امروز به این حوزه اهمیت چندانی از سوی دستگاه‌های متولی داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سالک افزود: جوانان ما امروز در معرض خطر دشمنان نظام هستند. آنها با القای فرهنگ غربی خود به‌دنبال تضعیف باورها و اعتقادات ملت ما هستند تا افکار عمومی را از فرهنگ اسلامی دور کنند. انحرافات ماهواره و شبکه‌های اجتماعی عاملی شده است برای تخریب نسل جوان ما که بایستی هر چه سریعتر برای آن فکری شود.

وی افزود: نفوذ دشمن در حوزه فرهنگ عمیق‌تر و گسترده‌تر شده است و جنگ نرم را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته‌اند. از این رو لازم است تمام مسوولین نظام با تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب و کسب بینش فرهنگی و بصیرت درست، در جهت مقابله با این نفوذ دشمن اقدامات خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار