یادداشت/ حمید محجوب

اقدام «خانم زارعی» مورد تقدیر است/ به اعتقادات و باورهای افراد احترام بگذاریم

بیان بازیگر زن ایرانی در برخورد با مرد چینی که گفت من مسلمان هستم، نشان از درک والای او از ارزش‌های اسلامی است.
کد خبر: ۲۸۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ - 28April 2018

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس ـ حمید محجوب؛ چنانچه به حضرت آدم و جریانش با حضرت حوا به دقت و متفکرانه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که فرهنگ انسان، درست از زمان رویارویی این دو بنده خداوند شروع شده است.

وقتی آدم و حوا از رویارویی با هم شرم داشتند، به اذن خداوند بر بدن خود برگ پوشیدند و به این ترتیب اولین فرهنگ انسان که همانا حفظ حجاب تن و ارتباط با نامحرم بود شکل گرفت.

ارتباط زن و مرد نامحرم بسيار حساس، ظريف و در عين حال خطرناک است. روزى از عالم بزرگ مقدس اردبيلى پرسيدند: آقا اگر شما با يك زن نامحرم در يك اتاق قرار بگيريد، چه می‌كنيد؟ او فرمود: به خدا پناه می‌برم! على‏‌رغم اينكه او يكى از بزرگان اهل تقوا و معنويت بود، قرار گرفتن در چنين شرايطى را براى خود خطرناك ديد. علت اينكه اسلام حتى قرار گرفتن زير يك سقف و در يك جاى تنها با زن نامحرم را (اگر احتمال گناه داده شود) حرام می‌‏داند و اگر احتمال گناه نباشد، مكروه می‌‏شمارد؛ نشانگر حساسيت ارتباط بين زن و مرد نامحرم است.

اقدام «خانم زارعی» مورد تقدیر است/ به اعتقادات و باورهای دیگران احترام بگذاریم

اخیراً اقدام شایسته بازیگر زن ایرانی، خانم مریلا زارعی در برخورد با مرد چینی و عدم دست دادن با او نقل شبکه‌های اجتماعی شده است و در این بین افرادی از کار او تعریف و تمجید می‌کنند و افرادی متاسفانه با بدگویی‌ و الفاظ  نادرست و زشت درصدد تضعیف این اقدام اسلامی و ارزشی این بازیگر زن هستند. بیان خانم زارعی در این برخورد که گفت: «من مسلمان هستم و...»، نشان از درک والای او از ارزش‌های اسلامی است.

 بی‌بند و باری آفت یک جامعه است و اگر از حد ارتباطات محرم و نامحرم، تعریفی برای خودمان نداشته باشیم، قطعاً در آینده‌ای نزدیک مضرات و تبعات آن گریبان‌گیرمان می‌شود.

متاسفانه افرادی که ارزش‌های اسلامی برایشان در زندگی هیچ معنایی ندارد و به اینگونه ارتباطات و حتی فراتر از آن رضایت دارند، اینگونه اتفاقات اصیل ایرانی را زیر سوال می‌برند و با آن فرد برخوردهای تندی خواهند داشت. حرف این است: اگر برای ما بی‌بند و باری عادی است و ارتباط با نامحرم هیچ خطوطی ندارد، حداقل به اعتقادات و باورهای دیگران احترام بگذاریم.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار