نجفی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

معافیت مالیاتی بهترین راهکار برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی

نماینده مجلس شورای اسلامی معافیت مالیاتی را مهم‌ترین روش برای ایجاد انگیزه و ترغیب تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد و گفت: با شعار، وعده و وعید بازار کالاهای ایرانی رونق نمی‌گیرد.
کد خبر: ۲۸۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ - 29April 2018

/«محمدرضا نجفی» عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در خصوص شعار سال جاری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری و بر ضرورت انجام آن تاکید شده است، اظهار داشت: بدون شک سیاست‌ و تصمیم‌گیری مسئولان در این زمینه در کنار حمایت‌های مردم از تولیدکنندگان بازار تولیدات داخلی را رونق می‌بخشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر قانون‌های متعددی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است، افزود: بعضی از این قوانین‌ها با هم تعارض دارند، لذا دولت می‌تواند با هم‌اندیشی کمیسیون‌ها برای ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان با ارائه لایحه خلاهای قانونی را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه رونق بازار کالاهای داخلی با شعار محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: الگوی مصرف کالاهای خارجی باید اصلاح شود و دست‌اندرکاران این حوزه از ورود کالاهای مشابه به کشور جلوگیری کنند. زمانی‌که ما بتوانیم الگوی محصولات و تولیدات خارجی را اصلاح و کنترل کنیم، ممنوعیت کالاهای غیر ایرانی و میزان تعرفه آن‌ها نیز به طور خودکار انجام و راه برای سوءاستفاده‌کنندگان و دلالان بسته خواهد شد.

نجفی یکی از مهم‌ترین دلایل روی آوردن مردم به خرید کالای ایرانی را کیفیت و قیمت مناسب محصولات عنوان کرد و گفت: دولت باید با از میان برداشتن موانع سر راه تولیدکنندگان، آن‌ها ترغیب به رقابت در جهت تولید کالاهایی با کیفیت بالا کند؛ چراکه وقتی محصولی با کیفیت خوب و قیمتی مناسب روانه بازار شود قطعا مصرف‌کنندگان رغبتی به خرید کالاهای خارجی نخواهند داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رونق بازار محصولات داخلی را باعث بهبود وضعیت اقتصادی کشور و اشتغال جوانان دانست و افزود: دولت و مجلس باید برای رفع نابسامانی‌های مردم تلاش جدی کنند، دولت باید برای آن دسته از تولیدکنندگانی که کالاهایی با کیفیت بالا و قیمتی مناسب را در اختیار مردم می‌گذارند، معافیت مالیاتی در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها