گفتمان غالب مردم استان ایلام توجه به ارزش‌های دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: گفتمان غالب مردم استان ایلام گفتمان دفاع مقدسی است، با توجه ویژگی‌های خاصی که در مردم استان ایلام وجود دارد، در برنامه‌های نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشارکت بسیار خوبی دارند.
کد خبر: ۲۸۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ - 29April 2018

گفتمان غالب مردم استان ایلام توجه به ارزش‌های دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ایلام، محمدرضا شرف بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، در دیدار علما و روحانیون استان ایلام با حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، اظهار کرد: استان ایلام با داشتن با 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در دوران دفاع مقدس افتخارات بزرگی را آفریده است.

 وی، با بیان اینکه استان ایلام بیش از 3 هزار شهید گران‌قدر، 11 هزار جانباز و 333 نفر آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است، افزود: قریب به 58 عملیات دوران دفاع مقدس شامل 15 عملیات بزرگ در استان ایلام انجام‌ شده و این افتخار را دارد که 38 هزار و 755 نفر در دوران دفاع مقدس لباس مقدس سربازی دفاع از ارزش‌های نظام را به تن کرده‌اند.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، یادآور شد: گفتمان غالب مردم استان ایلام گفتمان دفاع مقدسی است، با توجه ویژگی‌های خاصی که در مردم استان ایلام وجود دارد، در برنامه‌های نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشارکت بسیار خوبی دارند.

 شرف بیانی، تصریح کرد: 8 یادمان ملی، 18 یادمان استانی و 32 یادمان شهدای گمنام گران‌قدر دوران دفاع مقدس در استان ایلام وجود دارد که 82 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در این استان همانند ستارگانی درخشان، نورافشانی می‌کنند.

 وی، با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام، استاندار ایلام و فرمانده محترم سپاه و انتظامی و سایر مسئولان استانی در حوزه دفاع مقدس، ابراز کرد: یک تعامل و همگرایی خاصی در این زمینه وجود دارد که در راستای فعالیت‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأثیر به سزایی دارد.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، بابیان اینکه از سال گذشته تاکنون 50 عنوان کتاب در موضوعات دفاع مقدس در استان ایلام چاپ‌ شده است، یادآور شد: در سال جاری مرکز فرهنگی و باغ‌ موزه دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و هم‌اکنون نیز یادمان‌های ملی 35 درصد و یادمان‌های شهدای گمنام از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند و فعالیت‌های خوبی در مراکز عملی و دانشگاهی و مجامع عمومی اجرا می‌شود.

وی، بابیان اینکه نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت بوده است، افزود: از حضور عمل و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استفاده‌ شده و امروز تعامل بسیار خوبی با حوزه‌های علمیه و نهادهای نمایندگان رهبری در دانشگاه در راستای ترویج ارزش‌های دفاع  مقدس وجود دارد.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، در پایان با اشاره به اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده توجه ویژه‌ای را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: در استان ایلام در ایام سال نوروزی سال جاری شاهد حضور بیش از 200 هزار نفر و در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی راهیان نور بودیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار