کتاب «شهیدان محب» به‌زودی منتشر خواهد شد

کتاب «شهیدان محب» روایت‌گر زندگی خانواده شهیدان «محمد، مرتضی و مجتبی محب» بعد از ماه رمضان امسال منتشر و رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ - 30April 2018

کتاب «ما علیه ما» به‌زودی منتشر خواهد شد«ساجده تقی‌زاده» نویسنده کتاب «شهیدان محب» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز، در مورد علل روی آوردن خود نویسندگی این کتاب که به روایت زندگی خانواده شهیدان «محمد، مرتضی و مجتبی محب» می‌پردازد، اظهار داشت: خانواده این شهیدان والامقام در روستای «صحرا رود» فسا که شهرت این محل به تعزیه ملی آن است، زندگی و مبارزات اجتماعی و سیاسی خود را از سال ۱۳۴۲ آغاز کردند.

وی افزود: پدر خانواده خود از بانیان این تعزیه بود و زمین‌های شخصی خود را در اختیار این کار قرار می‌داد.

تقی‌زاده گفت: این خانواده در دهه ۵۰ برای تحصیل بچه‌ها و به‌ویژه دختران، عازم «فسا» می‌شوند و ارتباط آن‌ها با مساجدی که کانون انقلاب «فسا» هستند برقرار می‌شود.

نویسنده اثر پژوهشی «ما علیه ما» اضافه کرد: آن‌ها با همراهی روحانیون مبارز، جمعی را برای مبارزه تشکیل می‌دهند و پدر خانواده در تظاهرات عید فطر سال ۵۶ جانباز می‌شود.

تقی‌زاده اظهار داشت: به غیر از سه فرزند خانواده که در دوران دفاع مقدس به شهادت می‌رسند، برادر بزرگ خانواده نیز جانباز دفاع مقدس بود.

وی افزود: حاج «غلامحسین محب» بعد از انقلاب نیز مسئولیت‌های بسیاری را بر عهده گرفت و در یک سانحه تصادف از دنیا رفت.

این نویسنده دفاع مقدس با بیان این‌که استقامت خانواده از علل اصلی رویکرد من برای پرداختن به زندگی خانواده شهیدان «محب» بود، گفت: این خانواده در سال ۱۳۶۰ به همراه شهید «محمدجعفر شکر‌پور» حزب جمهوری اسلامی را در «فسا» راه‌اندازی می‌کنند و نکته جالب توجه، جذب تمام افراد موافق و مخالف در حزب بود.

وی ابراز داشت: آنان این محل را تبدیل به مرکز اعزام به جبهه کردند که از لحاظ تربیتی می‌توان به این موضوع پرداخت. ضمن آن‌که ۲ خواهر خانواده نیز هنوز فعالیت‌های انقلابی خود را ادامه می‌دهند.

نویسنده روایت زندگی شهیدان محب اظهار داشت: کتاب به شکل زندگی‌نامه داستانی و داستان به داستان و فصل‌بندی، از تولد شهیدان آغاز می‌شود و خواهر شهیدان به‌عنوان راوی داستان، با نثری ساده و با بیان جزییات به مطالب می‌پردازد.

تقی‌زاده ادامه داد: این کتاب ۲۳۰ صفحه‌ای با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به چاپ می‌رسد که بعد از ماه رمضان در «شیراز» و «فسا» رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار