ولایتی در جمع خبرنگاران:

اظهارات اخیر نتانیاهو بیانگر ناامیدیشان از حکومت در منطقه است

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب گفت: علت بیان سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی ناامیدی آنها از حکومت در منطقه است.
کد خبر: ۲۸۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ - 01May 2018

اظهارات اخیر نتانیاهو بیانگر ناامیدیشان از حکومت در منطقه استبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پس از دیدار با خالد عطیه نماینده عشایر کردنشین سوریه در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان شب گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در میان دشمنان امت اسلامی و خط مقاومت، بی‌مقدار‌ترین آنها نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: او یک بار دیگر در سازمان ملل متحد نقشه‌ای بر روی کاغذ کشید و نمایشی را اجرا کرد که حتی مورد تمسخر دوستان غربی‌اش قرار گرفت؛ علت بیان همچنین سخنانی ناامیدی صهیونیست‌ها از حکومت در منطقه است.

ولایتی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هنگامی که پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران و متحدینش را در منطقه می‌بیند، عوامل آنها در منطقه مانند داعش و النصره شکست می‌خورند و مهم‌ترین بخش سوریه در اطراف دمشق آزاد شد، به این کلمات سخیف متوسل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در واقع علت بیان چنین کلمات ناامیدی رژیم صهیونیستی از ادامه حیات خود است، آنهایی که حامیان رژیم صهیونیستی در منطقه هستند به خاطر ابتذال این کلمات هر کدام از این کلمات تبری جسته اند.

مشاور بین الملل رهبر انقلاب با اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ نقصی به برجام معتقد است، اما اگر آمریکا بخواهد از آن خارج شود و یا اروپا بخواهند موردی به آن اضافه کند، مورد قبول ایران نیست، در این خصوص گزینه‌های زیادی مد نظر داریم که یکی از آنها خروج از این توافق است.

وی با اشاره به دیدارش با عشایر کردنشین سوریه افزود: گفت‌وگوی سازنده‌ای با برادرمان داشتیم و در این گفت‌وگو روابط میان‌ ایران و سوریه مورد ارزیابی قرار گرفت، حضور بزرگان کرد‌های سوریه از ۳ استان حسکه، رقه و دیرالزور در جمهوری اسلامی ایران یک پاسخ عملی به آمریکا، صهیونیست‌ها و‌سعودی‌ها است.

وی افزود: روسا و شیوخ کُرد سوریه به یک پارچگی کشور خود معتقدند و برای حفظ آن مبارزه می‌کنند به همین دلیل ایران‌ را دوست و همراه خود می‌دانند.

ولایتی ادامه داد: علی رغم سخنان بی جا و گزاف آمریگایی‌ها مبنی بر اینکه در مناطق شمال شرقی سوریه جا خوش کرده‌اند و می‌خواهند نشان دهند که کرد‌های سوریه از آنها طرفداری می‌کنند، اما حضور روسای اصلی قبایل کرد سوریه در ایران و مذاکرات سازنده‌ای که با آنها داشتیم‌، پاسخ کوبنده‌ای به آمریکایی است که این قبایل با آمریکا و صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند و آنها را از منطقه شرق فرات بیرون خواهند کرد.

ولایتی خاطر نشان کرد: شکی نداریم که اگر آمریکایی‌ها سر عقل نیایند و خاک‌ سوریه را ترک نکنند، برادران کُرد ما آنها را مجبور به خروج خواهند کرد، عوامل منطقه‌ای آنها بر آمریکایی‌ها پیروز خواهند شد و دیگر جایی در سوریه نخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار