امام جمعه شاهرود:

تلاش جریان‌های انحرافی در حوزه مهدویت هر روز بیشتر می‌شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «عباس امینی» گفت: امروز در حوزه مهدویت جریان‌های انحرافی ظهور کرده است که هر روز تلاششان بیشتر می‌شود و باید نسل جوان را حفظ کرد تا آسیب نبینند.
کد خبر: ۲۸۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ - 02May 2018

تلاش جریان‌های انحرافی در حوزه مهدویت هر روز بیشتر می‌شود/ نسل جوان را باید حفظ کردبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در دیدار با جانشین و مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شاهرود و مسؤولان عقیدتی، بسیج فرهنگیان، دانش‌آموزی و رسانه شاهرود که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در دفتر امام جمعه برگزار شد، در سخنانی با تبریک میلاد امام زمان (عج) و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار داشت: بهترین فرصت‌ها در بحث مهدویت را انقلاب اسلامی ایجاد کرد؛ انقلاب ما عقیدتی است و امام باورهای مردم را تقویت کردند.

وی افزود: در وهله اول قبل از انقلاب و اوایل آن، احساسات کار چریکی محض بدون ارزش‌های الهی بود که امام مخالفت کرد، مثل حرکت منافقین که در ابتدا انقلابی بودند و امام بر باور و عقیده تأکید داشتند.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: یکی از بهترین زمینه‌های ظهور که بر اساس عقیده است، انقلاب اسلامی است که امام و شهدایی همچون شهید مطهری ایجاد کردند.

امینی با بیان اینکه شهید مطهری بر اساس یک عقیده پاک که به دین و باورهای دینی داشت این جایگاه را پیدا کردند گفت: عقیده محکم است که شهید مطهری از حوزه به دانشگاه رفتند اما رنگ دانشگاهی الحادی آن روز را نگرفت.

وی با تأکید بر اینکه کسی یک عقیده محکم پشتوانه‌اش باشد انحراف پیدا نمی‌کند افزود: تعریف امام در مورد شهید مطهری بی‌نظیر است که بیان فرمودند نوشته‌های ایشان بی‌استثنا خوب است که برگرفته از اعتقادات ایشان بود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ما امروز زمینه‌های ظهور را می‌بینیم، گفت: البته نباید وقت تعیین کرد آن پیچ تاریخی که آقا فرمود ختم به انقلاب اسلامی نمی‌شود و تمدن آخرالزمان را فراهم می‌کند که بخشی را دشمن فراهم می‌کند؛ چه شعارهای فرهنگی و اقتصادی که در دنیا می‌دهند و فیلم‌های که می‌سازند که آخرالزمانی است و البته برگرفته از تفکرات خودشان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود بیان کرد: استکبار دهکده جهانی و یک کدخدا دارد که دقیقاً برای تمدن آخرالزمانی است البته آن‌ها فکر کردند خودشان هستند، البته شعار حق است که دنیا یک دهکده و یک امام دارد و یک قانون حاکم خواهد بود.

امینی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های روحی و روانی که دشمنان ناخواسته فراهم می‌کند، گفت: این‌ها زیرساخت‌های فنی مهندسی را هم فراهم می‌کنند و ناخواسته دارند برای تمدن آخرالزمان فراهم می‌کنند و دنبال مطامع خود هستند، اما انقلاب اسلامی زمینه‌سازی تمدن آخرالزمان را فراهم کرد و ما هم باید سهم داشته باشیم هم روحی و اعتقادی معنوی و عقیدتی.

وی تأکید کرد: در دنیا یک سرعت فوق‌العاده در تمدن آخر را انقلاب اسلامی ایجاد کرده و ما باید این سرعت را کم نکنیم و گاهی این مشکلات و اختلاس‌هاست اما باید با دقت و سرعت حرکت کنیم.

امام جمعه شاهرود افزود: ما چقدر برای ظهور آمادگی داریم؛ ولی خدا چه در حوزه خود و خانواده و کشور و جهان که او برای جهان می‌آید و حکومت جهانی زمینه‌سازی می‌خواهد که انقلاب این زمینه را فراهم کرده و ما باید تلاش کنیم که بخش معظم آن عقیدتی است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه مهدویت جریان‌های انحرافی ظهور کرده است که زمینه پذیرش ولی خدا را کند می‌کند و باید نسل جوان را حفظ کرد تا آسیب نبینند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها