ماکرون:

از تصمیم ترامپ درباره برجام اطلاع ندارم

رئیس‌ جمهور فرانسه گفت: از تصمیم ترامپ درباره برجام اطلاع ندارم؛ اما باید برای توافقی گسترده‌تر با ایران آماده باشیم.
کد خبر: ۲۸۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ - 02May 2018

از تصمیم ترامپ درباره برجام اطلاع ندارمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهوری فرانسه امروز چهارشنبه طی سخنانی در سیدنی استرلیا اظهار داشت: نمی‌‌دانم رئیس‌ جمهوری آمریکا چه تصمیمی در تاریخ 12 می (22 اردیبهشت ماه) اتخاذ می‌‌کند.

وی پس از دیدار با «مالکولم ترنبول» نخست‌‌وزیر استرالیا در این باره به خبرنگاران گفت که در دیدار با ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ایده توافقی گسترده‌تر با ایران را با وی مطرح کرد که «بسیار مثبت» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس‌ جمهوری فرانسه  ادامه داد: فقط می‌‌خواهم بگویم که تصمیم (ترامپ) هرچه که باشد، ما باید برای چنین مذاکره و یک توافق گسترده‌‌تر آماده باشیم؛ زیرا فکر نمی‌کنم کسی خواستار جنگ در منطقه باشد؛ هیچ کسی خواستار تشدید تنش‌ها در منطقه نیست.

همچنین بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی 2 شب پیش در ادامه اقدامات نمایشی پیشین خود علیه ایران با به تصویر کشیدن برخی عکس‌ها و آنچه وی از آن‌ها به‌عنوان اسناد و مدارک یاد کرد، تلاش کرد به افشای به اصطلاح اطلاعات جدیدی درباره فعالیت‌های هسته‌ای مخفی ایران پس از توافق هسته‌ای سال 2015 موسوم به برجام بپردازد؛ اقدامی که توسط بسیاری از کشورها و نهادهای مهم جهانی تحت عنوان «اطلاعات قدیمی و نامعتبر» به چالش کشیده شد.

در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون قریب به 10 بار در گزارش‌های جداگانه خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای 14 جولای سال 2015 (23 تیرماه 1394) موسوم به «برجام» را مورد تأئید قرار داده است، ترامپ تهدید کرده است که در صورت عدم بازبینی در این توافق در مهلت مقرر خود یعنی 12 ماه می (22 اردیبهشت ماه) به صورت یکجانبه از برجام خارج می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار