سفر هیئت ترکیه‌ای به دمشق

رئیس پارلمان سوریه (مجلس الشعب) به هیئت ترکیه‌ای که از دمشق بازدید می‌کند، تأکید کرد که سیاست خصمانه رئیس‌جمهوری ترکیه در قبال سوریه از آغاز جنگ در این کشور، به ریخته‌شدن خون سوری‌ها منجر شده است.
کد خبر: ۲۸۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ - 04May 2018

سفر هیئت ترکیه‌ای به دمشقبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه، که روز گذشته در دمشق از هیئت ترکیه‌ای استقبال کرد، متذکر شد که خون ملت سوریه به دلیل سیاست‌های دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه ریخته شده است.

صباغ تأکید کرد حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه «تجاوز و نقض آشکار قوانین بین‌الملل است.»

رئیس پارلمان سوریه خاطرنشان کرد: سوریه قادر به دفاع از سرزمین خود است. وی هشدار داد هیچ طرف خارجی حق مداخله، فشار یا تاثیرگذاری بر اراده ملت سوریه را ندارد.

از سوی دیگر، رئیس «اتحاد اوراسیا» در ترکیه، که ریاست این هیئت را برعهده داشت، گفت جنگ سوریه در چارچوب پروژه «خاورمیانه جدید» و با هدف تقسیم کشورهای منطقه آغاز شده است.

«اسماعیل حقی پکن» نایب رئیس حزب «وطن» ترکیه نیز که در این هیئت حضور داشت، مخالفت خود با تجاوز سه‌جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس در ماه گذشته میلادی به سوریه اعلام کرد.

این مقام ترکیه‌ای خاطر نشان کرد «سناریوی شیمیایی» در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق طراحی شد تا از آن به عنوان بهانه‌ای برای تجاوز تروئیکای غربی به سوریه استفاده شود.

وی تأکید کرد ملت سوریه آینده کشورشان را تعیین می‌کند و تمام کشورها باید به خواستِ سوری‌ها احترام بگذارند و در امور داخلی این کشور مداخله نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار