زندگی‌نامه شهید یوسف ولی‌نژاد

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید یوسف ولی‌نژاد از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ - 04May 2018

زندگی‌نامه شهید یوسف ولی‌نژادبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید یوسف ولی نژاد یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید یوسف ولی نژاد در اول اسفند ماه سال 1335 هجری شمسی درروستا حیدرلوی بیگلراز توابع ارومیه در یك خانواده مذهبی و پایبند به ارزشهای اسلامی متولد شد.

دوران طفولیت و تحصیلات ابتدائی خود را در همان روستا سپری نمود و بعد جهت ادامه تحصیل به شهر ارومیه آمد و در سال 1355 موفق به اخذ دیپلم در رشته اتومكانیك شد. دوران جوانی او مصادف با اوجگیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) بود و ایشان یكی از جوانان پاک و صادقی بود كه در تهیه و توزیع اعلامیه های حضرت امام كوشا و نقش مؤثری را در تشكل های مذهبی ،علمی و به راه انداختن تظاهرات بر علیه رژیم طاغوت داشت.
بعد از پیروزی انقلاب نیز با تشكیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزء اولین كسانی بود كه به عضویت سپاه پاسداران درآمد (1/7/58) و با توجه به شناختی كه از منطقه داشت داوطلبانه آماده خدمت در منطقه كردستان شد و در این طریف جانفشانی ها و رشادتهای بسیاری را ازخود نشان داد. بنا به اصرار مادرش به فكر ازدواج افتاد و در تاریخ 20/9/58 از خانواده ای متدین و پایبند به ارزشهای اسلامی ازدواج نمود. چندین بار در مصاف با ضد انقلاب زبون، مجروح شد.

شهید مصداق «رحماء بینكم واشداء علی الكفار» بود و مسئولیتهای متعددی هم در جهت مبارزه با ضدانقلاب به دوش پذیرا شد (فرماندهی عملیات سپاه اشنویه، قائم مقامی فرماندهی سپاه اشنویه) و سرانجام در تاریخ 27/3/63 در منطقه اشنویه در مأموریت سركوب اشرار و ضد انقلاب ملحد به شهادت رسید.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها