حشد شعبی عراق هشدار داد؛

با تلاش هر جریانی برای حضور نظامی در کرکوک قاطعانه برخورد می‌کنیم

حشد شعبی عراق هشدار داد که اگر هر جریانی به غیر از نیروی مسلح عراق تلاش کند در کرکوک حضور نظامی داشته باشد، نیرو‌های بسیج مردمی با آن‌ها برخوردی قاطع خواهند داشت.
کد خبر: ۲۸۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ - 06May 2018

با تلاش هر جریانی برای حضور نظامی در کرکوک قاطعانه برخورد می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المسله، «مهدی تقی» فرمانده گردان 52 حشد شعبی اعلام کرد که هر جریانی قصد بازگشت نظامی به کرکوک را داشته باشد، با برخورد قاطع نیرو‌های بسیج مردمی عراق مواجه خواهد شد.

بر اساس این خبر تقی تأکید کرد که حفظ امنیت استان کرکوک برعهده دولت مرکزی عراق، حشد شعبی و پلیس اتحادیه عراق است.

وی تأکید کرد که نیرو‌های حشد شعبی به ویژه در محور شمال آماده‌اند تا با هر اقدامی برای بازگشت نظامی به استان کرکوک برخورد قاطعی داشته باشد و افزود: با دستی آهنین با هرکسی که تلاش کند که به کرکوک تجاوز کند برخورد خواهیم کرد.

این فرمانده نظامی در حشد شعبی گفت: نیرو‌های بسیج مردمی عراق از مناطث طوزخورماتو در بدترین شرایط حفاظت کردند و به مردم کرکوک وعده می‌دهیم که در صورت تلاش هر جریانی برای بازگشت نظامی به این منطقه با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و تهدید‌های آنان عملی نخواهد شد.

در پی برگزاری همه پرسی غیرقانونی در اقلیم کردستان عراق در سال گذشته با توجه به حضور نظامی نیرو‌های پیشمرگه و آسایش کُردی در این منطقه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق دستور خارج شدن این نیرو‌ها از کرکوک و بازنشر نیرو‌های مسلح عراقی در مناطق مورد مناقشه را داده بود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها