حجت‌الاسلام شهیدی در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس عنوان کرد:

بازدید از ۳۴ هزار خانواده شهید در قالب طرح سپاس/ پرداخت مطالبات ایثارگران از امروز آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند، از آغاز پرداخت مطالبات آزادگان از امروز خبرداد.
کد خبر: ۲۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ - 23September 2014

بازدید از ۳۴ هزار خانواده شهید در قالب طرح سپاس/ پرداخت مطالبات ایثارگران از امروز آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی، معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به مناسبت هفته دفاع مقدس از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید میکرد با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، هدفهای مشترکی را دنبال میکنند، افزود: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری، زنده نگه داشتن خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت هدف مشترک هر دو بنیاد است. موفقیت بنیاد حفظ آثار موفقیت ماست و باید سعی کنیم تا جایی که نیاز است از آثار یکدیگر استفاده کرده و آنها را در اختیار هم قرار دهیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز استقلال و آزادی و آسایش داریم به واسطه رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و نقش آفرینی مردم بوده است، همانظور که امام راحل فرمودند: "ما در این انقلاب نقشی نداریم بلکه نقش آفرین، مردم بودند".

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر امام خمینی (ره) میفرمودند جبههها نیاز به رزمنده دارد، مردم می رفتند. مردم و روحانیت دست به دست هم کمبودها و نیازهای جبهه را جبران می کردند بنابراین پیروز جنگ مردم بودند. شهدا و جانبازان نیز از مردمی هستند که در صحنه حضور داشته و عامل پیروزی شدند.

حجت الاسلام شهیدی یادآور شد: قبل از برقراری نظام جمهوری اسلامی هر گروه و حکومتی که روی کار آمدند قسمتی از زمین و کشور ما را به بیگانه دادند اما جمهوری اسلامی به این موضوع افتخار می کند که یک متر از زمین هایش در دست عراق متجاوزگر قرار نگرفت و قسمت های اشغال شده را با شهامت و شجاعت پس گرفت. به کشورهای دیگر نیز این درس بزرگ را داد که در صورت بروز خطر برای دین و منافع ملیمان همانطور که گروه های مختلف و اقلیت ها در جنگ تحمیلی ایستادند، باز هم ایستادگی می کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به سپاسگذاری از خانواده شهدا بیان داشت: بر این اساس طرح سپاس را بر مبنای گفتار مقام معظم رهبری آغاز کردیم و وزرا و معاونین و ائمه جمعه نیز با دیدار از خانواده شهدا در گوشه گوشه ایران طرح سپاس را شکل دادند و از 22 بهمن تا 22 اسفند سال گذشته که به عنوان روز شهید نامگذاری شد از 34 هزار خانواده شهید در کل کشور دیدار شد.

حجت السلام شهیدی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را مکمل هم دانست و بیان کرد: ما می خواهیم فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ دینی و عاشورایی است را به نسل آینده منتقل کرده تا بتوانیم انقلاب را حفظ کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امرو ایثارگران به کارهای صورت گرفته در بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: در بنیاد شهید آرشیو کاملی در حوزه پژوهش داریم که می توان از آن استفاده کرد. در دیدار با رئیس صدا و سیما پیشنهاد کار در موضوع شهدای ترور مطرح شد که این کار در شبکه خبر انجام شد.

وی افزود: از زمان روی کار آمدن دولت جدید، پرداخت مطالبات ایثارگران که از سال 86 انجام نشده و مبلغ آن نیز 17 هزار میلیارد ریال بود، آغاز شد. 32 درصد این مطالبات در همان ابتدای روی کار آمدن دولت پرداخت شد و وعده داده شد تا پایان تابستان هم قسمت دیگر پرداخت شود.

حجت الاسلام شهیدی اظهار داشت: وظیفه ما دفاع از حق و حقوق خانواده شهدا است. از امروز نیز پرداخت مطالبات ایثارگران که بالاترین رقم بدهی بنیاد شهید است، آغاز می شود و مطالبات مابقی ایثارگران نیز تا آخر مهر ماه پرداخت می شود.

هم چنین دراین مراسم سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس ماموریت مشترکی بر عهده دارند و آن حراست از دفاع مقدس و دستاوردهای آن است.

وی افزود: پیروز واقعی دفاع مقدس مردم هستند و باید به آنها اعتماد کرد. هر جا به مردم اعتماد کردیم موفق بودیم، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز درهمه صحنه ها به مردم اعتماد داشته و دارند.

سردار کارگر بیان کرد: در موضوع دفاع مقدس به هر که مراجعه کردیم اعم از سلایق، احزاب، ادیان، فرق و گویشهای مختلف، برای انجام فعالیت در این عرصه انگیزه داشتند. بنابراین نقطه کلیدی و عامل وحدت در کشور دفاع مقدس است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بابیان اینکه هر کاری قربه الی الله انجام شود موفق خواهد بود، اظهار داشت: دربنیاد نیز به دنبال این هستیم که کارها با اخلاص و در راه رضای خدا انجام شود.

وی بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مسئولیت تایید کلیه اسناد دفاع مقدس را بر عهده دارد و بر این اساس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس شکل گرفت. سازمان پیشکسوتان نیز در راستای ارج نهادن به پیشکسوتان دفاع مقدس و تکریم آنها تشکیل شد.

سردار کارگر اظهار داشت: امسال در هفته دفاع مقدس برنامه تکراری نخواهیم داشت، البته اگر در برخی برنامه ها گریزی از تکرار نبود باید برای آن تنوع به وجود آورد.

رییس بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که مشارکت و مشاورت را به عنوان یکی از اصول اساسی بنیاد قرار دهیم.

به گزارش دفاع پرس، در پایان این دیدار تفاهمنامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار