امیر قادرپناه:

تربیت مدیران راهبردی از وظایف دانشگاه عالی دفاع ملی است

جانشین رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه تربیت مدیران راهبردی از وظایف دانشگاه عالی دفاع ملی است، گفت: امروز بسیاری از مشکلات کشور ما به خاطر عدم تفکر و نگاه راهبردی برخی از مدیران است.
کد خبر: ۲۹۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ - 07May 2018

تربیت مدیران راهبردی از وظایف دانشگاه عالی دفاع ملی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار دوم «فریبرز قادرپناه» جانشین رییس دانشگاه عالی دفاع ملی در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی سامانه‌های شبیه‌ساز در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: اگرچه فعالیت در حوزه شبیه‌سازها کاری ارزشمند و بی‌بدیل در حوزه فنی و مهندسی است، اما باید توجه داشته باشیم که سطح کار، در این رابطه عملیاتی و تاکتیکی می‌باشد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت مسئولان برای تصدی امور و اداره آینده کشور گفت: یکی از مسئولیت‌های مهم ما در دانشگاه عالی دفاع ملی تربیت مدیران در سطوح راهبردی برای تصدی امور کشوری و لشکری است. این عزیزان باید تصمیم‌سازی راهبردی برای کشور انجام دهند؛ امروز شاهد افت و خیزهای بسیاری در تصمیم‌گیری‌های راهبردی هستیم که متاسفانه آثار و عواقب این تصمیم‌گیری‌ها در جامعه تنش‌هایی را به وجود می‌آورد.

امیر قادرپناه با اشاره به اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد: بحمدالله پشت اهداف ترسیم شده یک نگاه راهبردی وجود دارد. نگاهی که سبب شده تا مدیران راهبردی ما در تاریخ پیشبرد دانش کشور موفقیت‌های خوبی را کسب کنند. همین نگاه و رویکرد سبب شده تا امروز در حوزه نانو، بایو، سلول‌های بنیادین، فناوری موشکی و فناوری‌پذیری کشور ما در مرزهای دانش حرکت کند و امروز بسیاری از کشورها تمایل دارند با ایران همکاری داشته باشند که این بیانگر ظرفیت و قابلیت علمی و تصمیم‌گیری مدیران موفق راهبردی ماست.

جانشین رییس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان داشت: امروز ظرفیت‌های لازم برای پیشرفت در حوزه شبیه‌سازها در کشور وجود دارد و نمونه بارز این پیشرفت‌ها در این حوزه را در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع می‌بینیم.

وی همچنین گفت: یک مدیر راهبردی در شرایط مختلف با اتخاذ تصمیمات مهم و درست، مسیرهای مناسبی را برای رسیدن به هدف انتخاب می‌کند.

امیر قادرپناه با بیان اینکه تربیت مدیر راهبردی نیاز به آموزش دارد، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مشکلات کشور ما به خاطر عدم تفکر و نگاه راهبردی برخی از مدیران است که موجب تصمیمات ناصحیح و تنش‌زا می‌شود. مدیر راهبردی باید توانایی عبور از بحران‌ها و مقابله با تهدیدات را داشته باشد و همواره مهارت تصمیم‌گیری را تمرین کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها