چهاردهمین نشست نظامی ایران و عمان-13/

کمیته مشترک دوستی نظامی ایران و عمان در ستاد نداجا برگزار شد

جلسه کمیته مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان که به صورت یک سال در میان در تهران و مسقط برگزار می‌شود در ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ - 12May 2018

کمیته مشترک دوستی نظامی ایران و عمان در ستاد نداجا برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سرتیپ پاسدار «قدیر نظامی» معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح با هیئت 7 نفره عمانی به سرپرستی حمد بن راشد بن سعید البلوشی معاون عملیات و برنامه‌ریزی رییس ستاد نیروهای مسلح سلطنت عمان در ستاد نیروی دریایی ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش  در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت عمانی یادآور شد: در مدت همکاری میان دو کشور تدریجاً رشد و پیشرفت خوبی در زمینه نظامی شکل گرفته است.

وی افزود: ما با 12 کشور از میان 15 کشوری که در همسایگی نظام جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برند، مرز دریایی داریم که در این راستا سلطنت عمان از همسایگان با ارزش ما به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اجرای هفتمین دوره برگزاری رزمایش امداد و نجات دریایی که در منطقه یکم امامت نداجا برگزار شد ابراز خشنودی کرد و افزود: امنیت مناطق مرزی در بین همسایگان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این امر به طور کامل محقق نشود، دیگرانی که در حاشیه دنیا قرار دارند، به خود اجازه می‌دهند که ناوگروه‌هایشان را تا مناطق دریایی مورد نظر ما هدایت کنند؛ در صورتی که منافع این منطقه برای کشورهای همین منطقه است و شرط بهره‌مندی از این منافع در گرو برقراری امنیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش و همچنین نیروی دریایی سپاه در بحث امنیت به عنوان ید واحده در دریا این امر را به خوبی انجام می‌دهند و ما در محدوده آب‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی نداریم.

امیر خانزادی در پایان اضافه کرد: به زودی در منطقه یکم امامت نداجا شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی با ظرفیت بسیار خوبی در بحث امداد و نجات دریایی هستیم که می‌تواند کشورهای منطقه را پشتیبانی کند.

در ادامه این نشست سرتیپ دوم ستاد حمد بن راشد بن سعید البلوشی معاون رییس ستاد نیروهای مسلح سلطنت عمان ضمن ابراز خشنودی از حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:  روابط میان سران دو کشور بسیار محکم است و وظیفه ما نظامیان این است که این روابط را تا حد امکان گسترش دهیم. از جمله این اقدامات می‌توان به رزمایش امداد و نجات دریایی، برگزاری دوره‌ها، مسابقات و ... اشاره کرد.

وی در پایان از میزبانی هیئت جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار