کارگاه تشکیل پرونده علمی دانش‌نامه دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد

کارگاه تشکیل پرونده علمی دانش‌نامه دفاع مقدس استان خراسان شمالی با حضور نویسندگان و پزوهش‌گران استان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ - 13May 2018

کارگاه تشکیل پرونده علمی دانشنامه دفاع مقدس با حضور پژوهشگران خراسان شمالی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی در جلسه پژوهش‌گران دفاع مقدس، اظهار داشت: مقرر شده است تا هر استانی دانشنامه‌ای در ارتباط با نقش استان خود در دفاع مقدس را تهیه کند که در خراسان شمالی در این راستا، تاکنون ۴۷۰ مدخل شناسایی شده است.

وی افزود: این مداخل به تهران ارسال شده و به تصویب رسیده است و بنا شده که برای هر یک از مداخل، پرونده علمی تشکیل شود.

امیری ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: از خراسان شمالی ۴۷ رزمنده در عملیات «بیت المقدس» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در ادامه جلسه، «بیژن پروان» نویسنده و پژوهش‌گر دفاع مقدس به آموزش روش‌های ثبت وقایع دفاع مقدس برای پژوهش‌گران پرداخت.

وی با بیان این‌که نویسندگی و نوشتن ۲ مقوله جدا هستند، گفت: نویسنده در واقع فردی است که به شکل حرفه‌ای و ثابت به نوشتن اشتغال دارد و با فردی که به طور مقطعی دست به قلم می‌برد، متفاوت است.

پروان در خصوص تامین منابع و نگارش مضامین مرتبط با دفاع برای تشکیل پرونده علمی دانش‌نامه دفاع مقدس، بیان کرد: پژوهش‌گران می‌توانند به روزنامه‌هایی از جمله خراسان، اطلاعات و کیهان و همچنین پیشینه‌هایی از جمله دائرة‌المعارف دفاع مقدس، فرهنگ اعلام شهدای استان‌ها، جنگ به روایت اسرای عراقی، شعر و ادبیات و هنر مقاومت مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش‌گران همچنین می‌توانند با ارگان‌هایی از جمله کنگره شهدا، بنیاد شهید، دفتر ثبت وقایع سپاه هشتم و مؤسسه روایت فتح ۱۳۷۰ و سایت‌هایی از جمله سایت ساجد، سایت اطلاع رسانی جهاد سازندگی و سایت استانی shohada نیز ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار