در دیدار با فرستاده ویژه ترامپ؛

حکیم: عراقی‌ها خود برای کشورشان تصمیم می‌گیرند/ در تشکیل دولت به خارجی‌ها اجازه دخالت نمی‌دهیم

فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا، با حضور در دفتر جریان حکمت ملی عراق با «سید عمار حکیم»، رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۹۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ - 13May 2018

حکیم: عراقی‌ها خود برای کشورشان تصمیم می‌گیرند/در تشکیل دولت به خارجی‌ها اجازه دخالت نمی‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی در دیدار با «برت مک گورک»، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا، با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در موعد مقرر بیانگر تمایل شدید عراقی‌ها برای تثبیت نظام دموکراسی در کشور خود، ساختن آینده و بازسازی عراق است، اظهار داشت: مرحله پیش رو، مرحله ورود به کارزار و عمل به وعده‌هاست تا آرزو‌های ملت عراق تحقق یابد و «دولت اکثریت ملی» بر اساس زمانبندی قانونی تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم‌گیری در این مرحله باید از جانب عراقی‌ها بوده و آن‌ها استقلال داشته باشد، گفت: عراق نباید در این تصمیم گیری‌ها از دخالت‌های خارجی تأثیر بپذیرد.

رئیس جریان حکمت ملی در پایان خاطرنشان کرد: این جریان، نقش مثبت و مؤثر خود را در تسریع روند تشکیل دولت بر اساس چارچوب‌های قانونی، منافع عراق و آرزو‌های این ملت ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار