دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

قابلیت‌‌های نرم‌افزار شبیه‌ساز شبکه‌های توزیع توان و داده در تجهیزات نظامی

نرم‌افزار شبیه‌ساز شبکه‌های توزیع توان و داده ابرسامانه‌ها قابلیت کاربرد در طراحی و اجرای شبکه‌های توزیع توان و داده کلیه شناورها، پهپادها، هواپیماها، سکوهای نفتی و خطوط انتقال توزیع برق را داراست و اکنون این نرم‌افزار در طراحی و اجرای شبکه‌های توزیع توان و داده 8 فروند شناور نظامی و تجاری استفاده شده است.
کد خبر: ۲۹۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ - 14May 2018

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- مقداد کامکار؛ با توجه به رشد فزاینده علم و تکنولوژی در نظام جمهوری اسلامی ایران و به‌کارگیری دانش حاصل از این علوم در کلیه حوزه‌های نظامی و صنعتی کشور، ضروری است که به جهت دستیابی به بیشترین بهره‌وری از داشته‌ها و پتانسیل‌های موجود، سامانه‌هایی با ماموریت مدیریت پروژه‌های کلان کشور که دارای طراحی‌های گسترده و پیچیده است، طراحی و مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخلی و بومی‌سازی کالاهای مصرفی داخلی، کارشناسان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق به طراحی نرم‌افزاری تحت عنوان شبیه‌سازی شبکه‌های توزیع توان و داده ابرسامانه‌ها شده‌اند.
قابلیت‌‌های نرم‌افزار شبیه‌ساز شبکه‌های توزیع توان و داده در تجهیزات نظامی
با توجه به اینکه شریان ارتباطات شبکه توزیع توان الکتریکی در ابر سامانه‌ها فرآیندی اساسی است، نیاز به مدیریت واحد و یکپارچه در طراحی و اجرا دارد. از این‌رو، در این نرم افزار یک auto desk اختصاصی با کدنویسی به کمک زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ جهت طراحی و اجرای شبکه‌های توزیع توان و داده ابرسامانه‌ها با رویکرد تسریع در روند مهندسی طراحی و اجرای پروژه‌ها و نیز به منظور جلوگیری از هر گونه اتلاف زمان و هزینه، پیاده‌سازی شده است. این نرم‌افزار بر روی پلت‌فرم استاندارد NET طراحی شده است و از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان موارد ذیل را نام برد: شبیه‌سازی هوشمند و گرافیکی سامانه توزیع توان و داده بر روی کلیه سامانه‌های نظامی و تجاری، رعایت کردن الزامات مکانیکی و الکتریکی متناظر با استانداردهای روز دنیا، قابلیت ایجاد ارتباط با نرم افزارهای اتوکد و آفیس.

این نرم افزار همچنین قابلیت ایجاد مدیریت واحد و یکپارچه در طراحی و اجرای پروژه، امکان مستندسازی و گزارش‌دهی پویا، امکان استفاده چند کاربره و بروزرسانی آنلاین، افزایش امنیت با ایجاد سطح دسترسی، حفظ یکپارچگی داده‌ها، مدیریت لایه‌بندی‌شده کاربران، خطایابی خودکار، طراحی و مستندسازی سه لایه، طراحی به صورت ماژولار، استفاده از هوش مصنوعی در مسیریابی، کاهش هزینه و زمان و افزایش دقت و کارآیی در طراحی را دارد.

نرم‌افزار شبیه‌سازی شبکه‌های توزیع توان و داده ابرسامانه‌ها قابلیت کاربرد در طراحی و اجرای شبکه‌های توزیع توان و داده کلیه شناورها، پهپادها، هواپیماها، سکوهای نفتی، خطوط انتقال توزیع برق و... را دارا می‌باشد و در حال حاضر این نرم‌افزار در طراحی و اجرای شبکه‌های توزیع توان و داده 5 فروند شناور نظامی و 3 فروند شناور تجاری استفاده شده است.

امیر رستگاری رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه رونمایی از این سامانه اظهار داشت: این سامانه اولین نرم‌افزار شبیه‌ساز بومی شبکه توزیع توان و داده‌هاست که کار بزرگی در حوزه ابرسامانه‌ها محسوب می‌شود و توسط متخصصان سازمان صنایع دریایی طراحی و تولید شده و با دقت میلیمتری بهترین و دقیق‌ترین مسیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این نرم افزار الزامات استاندارهای مکانیکی و الکترومغناطیسی را رعایت می‌کند و حُسن این نرم افزار در این است که به گونه‌ای طراحی شده که قابل تعمیم به تمامی ابرسامانه‌ها و قابل استفاده در حوزه‌های مختلف هوایی، هوافضایی، خودرویی و دریایی است. با استفاده از این نرم افزار به راحتی می‌توان یک شبکه توزیع توان و داده را به شکل سه بُعدی پیاده کرد.

قابلیت‌‌های نرم‌افزار شبیه‌ساز شبکه‌های توزیع توان و داده در تجهیزات نظامی

سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، در راستای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، نخستین همایش ملی علوم، فناوری و سامانه‌های شبیه‌ساز را با همکاری دانشگاه فرودسی مشهد برگزار کرد.

هدف از برگزاری اين همايش، ارائه مقالات علمی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کاربردی، برپايی نمايشگاه تخصصی و تبادل نظر بين متخصصان دانشگاهی و فعالان صنعت در اين حوزه است.

در این همایش که با حضور مقامات کشوری و لشکری و صنعتگران، دانشگاهیان و متخصصان در هفدهم ادیبهشت ماه 97 برگزار گردید، سامانه‌های شبیه‌سازها در محورهای مدل‌سازی و مبانی نظری شبیه‌سازی، سامانه‌های حرکتی، گرافیک کامپیوتری، موتورهای بازی و روش‌های تولید تصویر، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت آمیخته، سامانه‌های نمایش تصویر و تکنیک‌های تصویرسازی، سخت افزار در حلقه و شبیه‌سازی سخت‌افزاری، شبیه‌سازهای مبتنی بر عامل، مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین شبیه‌سازهای نهفته و بلادرنگ، شبیه‌سازی نرم‌افزاری و نرم‌افزارهای شبیه‌ساز، شبکه‌سازی شبیه‌سازها و شبیه‌سازی توزیع شده یا موازی، ساخت شبیه‌سازهای مقیاس‌پذیر، شبیه‌سازهای ترکیبی با سامانه‌های فناوری اطلاعات و سیستم‌های پشتیبان تصمیم شبیه‌ساز، سامانه‌های ردیاب و موقعیت‌یاب، اثربخشی آموزشی و ارزیابی عملکرد، مدلسازی و شبیه‌سازی سیستم‌های پیچیده، فناوری‌های نوین شبیه‌سازی، عوامل انسانی و علوم شناختی، هوش مصنوعی و فعالیت‌های صنعتی شامل سامانه‌های شبیه‌ساز کاربردی (شبیه‌سازهای دریایی، هوایی، ریلی، خودرویی، هوافضایی، پزشکی و تفریحی) از دیگر محورهای مورد توجه این همایش بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار