ملت فلسطین به سمت آزادی پیش می‌رود

اتحادیه جهانی علمای مقاومت اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال سفارت به قدس اشغالی را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۹۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ - 14May 2018

ملت فلسطین به سمت آزادی پیش می‌رودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت امروز و همزمان با آغاز مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌ آویو به قدس اشغالی کنفرانسی را برای دفاع از حقوق فلسطینیان در اراضی فلسطین برگزار کرده و بر رد سیاست‌های آمریکا در انتقال سفارت به قدس اشغالی تاکید کرد.

در برابر اسرائیل سازش نمی‌کنیم و تسلیم نمی‌شویم

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در این کنفرانس خواستار وحدت گروه‌های فلسطینی شده و بر ضرورت جذب حداکثری مردم در جهان عرب و اسلام برای توجه به پروژه مقاومت تأکید کرد.

وی همچنین انواع سازش‌ها با رژیم صهیونیستی را رد و تاکید کرد که این اقدام باعث می‌شود بخشی از خاک فلسطین به صهیونیست‌ها داده شود.

وی در این سخنان ابراز داشت که تسلیم شدن و سازش در برابر اسرائیل ضد اراضی و کرامت مردم به وجود نخواهد آمد. وی تاکید کرد که اولین اقدامی که امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران انجام داد، این بود که سفارت اسرائیل را به سفارت فلسطین تبدیل کرد تا به وضوح اعلام کند که فلسطین جز اولویت های اصلی است.

قاسم با توجه به توجه اینکه این کنفرانس به عنوان مقاومت به جای توجه به رنگ یا کشور یا مذهبی یا احزاب  مختلف توجه دارد، خاطر نشان کرد که روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که برخی دولت‌های خلیج فارس آن را در پیش گرفته‌اند، به معنی کنار گذاشتن آرمان فلسطین است.

معاون سید حسن نصرالله در این سخنان تاکید کرد که فلسطین برای تمامی فلسطینی‌ها است و تعهد ملت فلسطین به خاک خود و عدم پذیرش تسلیم و حضور در محور مقاومت بار دیگر آرمان فلسطین را به حیات سابق خود بازخواهد گرداند.

وی ادامه داد که آمریکا سیاست‌های خود را برگرفته از ظلم و استبداد و تجاوز قرار داده و کشتار ملت فلسطین و آواره کردن آنها در کشورهای مختلف را حقی مشروع قلمداد می‌کند.

ایشان کشورهای عربی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند را باری سنگین بر دوش آرمان فلسطین دانست و تاکید کرد که صهیونیست‌ها نیز به این نکته پی خواهد برد که این دولتها باری سنگین بر دوش آنها هستند.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: ما در مرحله‌ای جدید قرار داریم که مرحله پیروزی‌های محور مقاومت در تقابل با اسرائیل و آمریکا و مزدوران آنها است.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر این که هدف از این مرحله آزادسازی تمام فلسطین است، ابراز داشت: ما می‌خواهیم ملت های منطقه آینده خودشان را خودشان بسازند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهد از کسانی که به دنبال حفظ کرسی پادشاهی خود هستند، باج گیری کند. اما نمی‌تواند به عناصر مقاومت آسیب بزند.

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در سخنرانی افتتاحیه خود ضمن اشاره تلویحی به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که امت عربی و اسلامی در یک شاهزاده که اهالی غزه و یمن را می کشد، خلاصه نمی‌شود.

وی ابراز داشت حاکمان دولت‌های حاشیه خلیج فارس اعتقادات امت را به سخره گرفته‌اند و باعث شده‌اند ما به تنها امتی تبدیل شویم که برای رضایت آمریکا و رژیم صهیونیستی خودمان را به کشتن می‌دهیم.

شیخ حمود تاکید کرد که مقاومت تنها جریانی است که موفق شده بخشی از کرامت امت اسلام را زنده کند.

وی ادامه داد: آنها امروز می‌خواهند از طریق انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی امت اسلام را خوار و ذلیل کنند، اما امروز به فرصتی برای آنها تبدیل می‌شود. امروز به تمام دنیا ثابت می‌شود که ما مصمم به گرفتن حقوق خود از اشغالگران و از بین بردن تمامی توطئه‌ها ضد خود هستیم.

انتقال سفارت به قدس بیانیه بالفوری دیگر است

آیت‌الله عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم حضور داشت؛ وی طی سخنانی گفت: قدس در قلب امت اسلام باقی خواهد ماند؛ انتقال سفارت آمریکا به قدس، بیانیه بالفوری دیگری است.

وی افزود: کشورهای عربی از طریق رسانه‌ها، عادی‌سازی روابط و غیره در تجاوز صهیونیستی شریک هستند. حاکمان آل‌سعود، آل نهیان، آل خلیفه دشمنان امت اسلام هستند و به گاوهای شیرده ترامپ تبدیل شده‌اند.

آیة الله کعبی ادامه داد: ایران از آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر حمایت می‌کند و اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی: فلسطین به سمت ‌آزادی پیش می‌رود

زیاد النخاله معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جمله سخنرانان این کنفرانس بود، وی اعلام کرد: باید بدون تردید به جلو رفت و فداکاری‌های ملت فلسطین به هدر نخواهد رفت.

النخاله ادامه داد: ملت فلسطین دیگر از مرگ و ذلت نمی‌ترسد، زیرا تصمیم گرفته به صورت مستقیم به سمت آزادی برود.

وی تأکید کرد: ما چه شهید شده باشیم و چه زنده باشیم، جز پرچم‌های پیروزی را بالا نخواهیم برد. 70 سال از اشغال فلسطین گذشت اما قدس و اراده خدا بالاتر از اراده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها