فرماندار دهلران خبر داد؛

گشایش مرز چیلات در ایام اربعین سال جاری

فرماندار دهلران گفت: اربعین امسال شاهد گشایش مرز چیلات بعنوان گذر مرزی و هم بازارچه خواهیم بود.
کد خبر: ۲۹۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ - 15May 2018

گشایش مرز چیلات در ایام اربعین سال جاریبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ایلام ، «سیدحسینعلی موسوی» در نشست شورای اداری دهلران پیاده رویی عظیم اربعین را فرصت و ظرفیتی مهم برای شهرستان دانست و با اشاره به اقدامات زیرساختی در این مرز و بازدید مسئولان مختلف کشوری و استانی از منطقه دهلران اظهار داشت: ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه در بحث زیرساخت‌های چیلات در نظر گرفته شده است.

موسوی به نظر مساعد دولت و همه نهادهای حاکمیتی در خصوص مرز چیلات اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه زیرساختی این مرز و همچنین نظر مساعد استاندار و مسئولان کشوری و وزارت خارجه، در اربعین امسال شاهد گشایش این مرز بعنوان گذر مرزی و بازارچه باشیم.

وی بر ضرورت برگزاری منظم جلسات چیلات و پیگیری‌ها در این خصوص تاکید کرد و گفت: احداث مجتمع اربعین جهت ارایه خدمات به زائرین در ایام اربعین از هم اکنون در دستور کار قرار گیرد.

موسوی با اشاره به پیگیری‌های مدیریت ارشد استان، معاون سیاسی استاندار، مسئولان وزارت کشور و معاون وزارت امور خارجه در خصوص چیلات گفت: در کمیته برنامه‌ریزی استان به ریاست استاندار محترم که در شهرستان انجام شد هم بخشی از مصوبات معطوف به مرز چیلات بود و اعتبارات خوبی اختصاص یافت که مجموع این اقدامات و پیگیری ها منجر به گشایش این مرز خواهد شد.

وی حضور شرکت‌ها و فعالیت پروژه ها را عامل توسعه و ایجاد اشتغال در منطقه دانست و با تاکید بر بکارگیری نیروهای بومی گفت: اداره کار در خصوص ماده ۴۷ در مورد شرکت ها مسئول پیگیری می باشد.

فرماندار دهلران  از راه اندازی و آغاز بکار پالایشگاه، نیروگاه سیکل ترکیبی و کارخانه قند در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان بخوبی مورد توجه دولت قرار گرفته و سرمایه گذاری های کلانی در این زمینه انجام شده است.

موسوی به گرامیداشت مناسبت های خرداد ماه و هرچه باشکوه برگزار شدن این مناسبت ها اشاره کرد و افزود: همه دستگاه های متولی و فرهنگی، برنامه ریزی لازم در جهت گرامیداشت سالروز ارتحال امام امت و مردمی برگزار کردن این مناسبت ها را در نظر داشته باشند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «سید محسن موسوی» امام جمعه دهلران با اشاره به اربعین و تردد زائرین از شهرستان گفت: برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت و مدیریت آن در دستور کار باشد.

وی با اشاره به برپایی ۵۰ موکب در شهرستان در ایام اربعین افزود: استان در خصوص بودجه و سایر موضوعات در اربعین به شهرستان توجه ویژه داشته باشد.

وی در خصوص اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: متولیان در این خصوص برنامه ریزی لازم مد نظر داشته باشند.

امام جمعه دهلران به سالروز ارتحال امام راحل اشاره و افزود: امام جهان را معطوف به اسلام کرد و بزرگداشت سالروز رحلت امام امت وظیفه ای همگانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار