نماینده حماس در لبنان:

راهپیمایی‌های غزه به راهپیمایی میلیونی پنجم ژوئن متصل می‌شود/ مقاومت مسلحانه ادامه دارد

نماینده حماس ضمن تایید همدستی برخی کشور‌های عربی با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اجرای معامله قرن، گفت: ادامه راهپیمایی‌های مسالمت آمیز به معنای کنار گذاشتن مقاومت مسلحانه بخصوص در کرانه باختری نیست.
کد خبر: ۲۹۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ - 17May 2018

راهپیمایی‌های غزه به راهپیمایی میلیونی پنجم ژوئن متصل می‌شود/ مقاومت مسلحانه ادامه داردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علی برکه» نماینده حماس در لبنان در گفت‌وگویی اظهار داشت: انتقال سفارت آمریکا به قدس اجرای عملی چیزی است که به معامله قرن آمریکا مشهور است.

وی افزود: واشنگتن بیش از هر زمان دیگری برای نابودی مساله فلسطین، یهودی سازی قدس و از بین بردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی عزم خود را جزم کرده و این موضوع مستلزم موضع یکپارچه کشورهای عربی برای مقابله با نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: رویارویی اخیر به شکل راهپیمایی‌های بازگشت چه در کرانه باختری و چه در نوار غزه یا لبنان صورت گرفت این راهپیمایی‌ها با شکوه بیشتر ادامه خواهد داشت و نوار غزه هر روز جمعه شاهد راهپیمایی خواهد بود.

برکه خبر داد: ما در حال حاضر برای برپایی راهپیمایی میلیونی پنجم ژوئن مصادف با پنجاه و یکمین سالگرد جنگ ژوئن ۱۹۶۷ آماده می‌شویم.

نماینده حماس تاکید کرد: ملت فلسطین هرگز از جنایاتی که دشمن اسرائیلی بر سرش می آورد، هراسی ندارد و این چیزی است که در راهپیمایی بازگشت اخیر که بیش از ۶۰ شهید و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت ثابت شد تا نشان دهیم که راه انتفاضه ادامه دارد.

برکه از موضع رسمی و غیر یکپارچه کشورهای عربی ابراز تاسف کرد و گفت: برخی کشورهای عربی با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی همدستی می‌کنند اما برخی کشورها هم به واقع از حق ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

وی افزود: ما از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم حرکتی نشان داده و جلوی سیاست آمریکا در قبال فلسطینیان و جنایات اسرائیل را بگیرند بخصوص که اقدامات آنها کاملا خلاف قوانین بین المللی است که بخش شرقی بیت المقدس را اشغالی می‌داند.

برکه تاکید کرد: مقاومت با همه اشکال آن حق ملت فلسطین برای بازپس گیری سرزمینشان است و در مرحله کنونی گروه‌های فلسطینی مقاومت مردمی را با راهپیمایی‌های بازگشت که از اشکال مقاومت شمرده می‌شود پویا و زنده کردند.

نماینده حماس گفت: در مقطع کنونی ما مسیر برپایی راهپیمایی‌ها و مقاومت مسالمت آمیز را پیش می‌گیریم اما این بدان معنانیست که مقاومت مسلحانه بخصوص در کرانه باختری که رژیم اشغالگر صهیونیستی مستقیما حضور دارد، وجود نداشته باشد اما اوضاع در غزه متفاوت است چون رژیم صهیونیستی این شهر را در محاصره نگاه داشته تا ملت فلسطین را به مقاومت تحریک کند و ملت فلسطین هم هوشیاری کامل خود را ثابت کرده و با نقشه های صهیونیستی مقابله کردند.

برکه موضع رسمی لبنان در قبال تحولات اخیر فلسطین و حمایت از حق بازگشت فلسطینیان را ستود و گفت: هیات دولت لبنان موضعی رسمی در این خصوص اتخاذ و یک دقیقه به احترام روح شهدای غزه سکوت کرد علاوه بر اینکه دولت لبنان اجازه برپایی راهپیمایی بازگشت در جنوب لبنان را داده و امکانات لازم را برای آن فراهم کرد.

نماینده حماس ضمن درخواست از دولت لبنان برای برداشتن گام‌های بیشتر در دفاع از فلسطین گفت: لبنان بر اسرائیل پیروز شده و از واقعیت فلسطین به خوبی آگاه است بنابراین از دولت و پارلمان جدید لبنان می‌خواهیم قوانینی را برای کاستن از درد و رنج آوارگان و تضمین حق بازگشت آنها به سرزمینشان تصویب کند.

برکه تاکید کرد: لبنانی‌ها و فلسطینیان در رد نقشه‌های آمریکا و اسرائیل برای اسکان آوارگان در کشوری دیگر و نابودی مساله فلسطین در جبهه واحدی هستند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها