جعفری در بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها:

گام‌های عالمانه‌ای برای معرفی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برداشته‌ایم

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گام‌های کوچک اما عالمانه‌ای را برای معرفی درست و صحیح انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برداشته است.
کد خبر: ۲۹۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ - 17May 2018

گام‌های عالمانه‌ای برای معرفی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برداشته‌ایمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها با عنوان «شبکه‌سازی روابط عمومی‌ها، گامی برای فوق پیوستگی موزه‌ها» عصر امروز (پنج‌شنبه، 27 اردیبهشت‌ماه) با حضور علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران، مسعود کوثری استاد دانشگاه تهران و محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی در موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

«علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: ایران کشوری کهن برآمده از تاریخ، برخوردار از تمدن در دوران ماقبل تاریخ با مردمانی موحد، هنرمند، مهربان، مهمان‌نواز، عدالت‌پیشه، آزاده، صلح دوست و ظلم ستیز بوده است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: جهانیان اوج اقتدار ملت ایران را با استقرار انقلاب اسلامی به نظار نشسته است. انقلابی که با دستانی خالی اما با اراده مردم و با عنایت الهی بر رژیم وابسته، مزدور و سفاک پهلوی و حامیانش به سرکردگی آمریکا پیروز شد و به مدل مطلوبی از مردم سالاری دینی رسید.

وی گفت: تاریخ این سرزمین نشان می‌دهد ایرانیان به هیچ مرزی از همسایگان خود تجاوز نکرده‌اند ولی هر گاه به آن حمله شده تا پای جان ایستادند. با این تفاوت که هرگاه حاکمان به مردم وفادار بودند متجاوز سیلی خورده و آنگاه که حاکمان دست نشانده بودند در هر جنگی، بخشی از جغرافیای سرزمین جدا شده است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: شاید به جرات بتوان اعا کرد جنگ تحمیلی تنها جنگی بوده که فرزندان این سرزمین با رهبری امام عزیز (ره)، شجاعانه در برابر صدام و ۲۸ کشور حامی او ایستادند و در طولانی‌ترین جنگ قرن سرافرازانه دشمن را عقب راندند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک سرزمین ‌مان زیر چکه دشمن قرار گیرد دفاع مقدس هشت ساله است.

جعفری ادامه داد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مفتخر است و در تلاش است تا آیینه صادقی باشد در بازنمایی هنرمندانه ایمان، عظمت، حماسه و عزت ملت ایران و تبیین و تهیج فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نهادی باشد در اختیار فرهنگ و توسعه جامعه و پاسداری از میراث ملموس و غیرملموس ملت ایران در استقرار نظام اسلامی و معرفی ارزش‌های برخاسته از انقلاب اسلامی تا زمینه‌ای برای توسعه دانش و آموزش به نسل جوان و علاقمندان به انقلاب در جهان باشد.

وی خاطر نشان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان یکی از بزرگترین موزه‌های جنگ غرب آسیا و فناورانه‌ترین موزه ایران با برخورداری از نیروهای انسانی جوان، متخصص و ظرفیت گسترده توانسته در کنار سایر موزه‌های ارزشمند کشور ضمن تعاملات رو به رشد با سایر موزه‌ها گام‌های کوچک اما عالمانه‌ای را برای معرفی درست و صحیح انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برداشته است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با طرح سه پیشنهاد تصریح کرد: تشکیل شبکه رسانه‌ای موزه‌ها با محوریت روابط عمومی موزه‌ها به منظورم هم‌گرایی در رشد کیفی و ارتقا سواد موزه‌ای جامعه، ایجاد دبیرخانه دائمی موزه‌ها با ایجاد کارگروه ‌های کارشناسی برای یافتن رویکردهای جدید برای یافتن مخاطب و ایجاد مرکز آموزش تخصصی بین‌المللی موزه‌ها به منظور بهره گیری دانش از موزه‌های پیشرو سه پیشنهاد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای همگرایی بین موزه‌های داخلی است.

اپلیکیشن تور مجازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و همچنین کتاب «مبانی تدوین سناریو برای موزه‌ها» در بخش پایانی این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار