شهید «حمید ایرانمنش»:

دادگاه‌های انقلاب با تروریست‌های اقتصادی مبارزه کنند/ نمی‌شود در یک شب تمام مشکلات انقلاب را حل کرد

شهید «حمید ایرانمنش» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: دادگاه‌های انقلاب باید همچنان که با قاطعیت با منافقین مبارزه نموده‌اند، با تروریست‌های اقتصادی هم مبارزه کنند.
کد خبر: ۲۹۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ - 04July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، (شهید) «حمید ایرانمنش» فرزند «ماشاءالله»، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۴ در شهرستان «کرمان» متولد شد و تا پایان مقطع متوسطه در رشته «اقتصاد» درس خواند و دیپلم گرفت. در سال ۱۳۵۵ به خدمت سربازی رفت، اما نتوانست زورگویی و ستم مأمورین شاهنشاهی را تحمل کند و شبانه محل خدمت خود را ترک کرد.

در سال ۵۹ به علت وضع نامناسب کردستان به همراه همرزم خود (شهید) «عرب‌نژاد» برای سرکوبی ضدانقلاب‌ها به «مهاباد» عزیمت کرد و بعد به جبهه‌های جنگ تحمیلی شتافت. «حمید» در جبهه فرمانده گردان بود که دهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در «خرمشهر» بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید «حمید ایرانمنش»:

بیشتر به قیمت خون، جان و مال، به این نهال تازه تولد یافته بپردازیم

این وصیت‌نامه‌ من به امتی قهرمان و شهیدپرور است که برای آزادی، دین و شرف اسلامی این سرزمین، بهای گران‌بهایی پرداخته‌اند.
این سرزمین بزرگ اسلامی وجب به وجب خاک آن بوی عطری دل‌پذیر از عطر‌های بهشت خدایی را می‌دهد، باید قدر این نعمت خداداده را بدانیم و بیشتر به قیمت خون، جان و مال، به این نهال تازه تولد یافته بپردازیم.

مسائلی چند باید به شما ملت به‌عنوان فرزندی کوچک از فرزندان شما متذکر شوم و اگر این مسائل را به سادگی از آن بگذریم، بدانیم دچار خسرانی سخت خواهیم شد.

همان‌طور که می‌دانیم، خداوند دلایل وجودی خودش را به وسیله‌ پیامبران بر شما [معلوم] می‌نماید و بعد آن‌هایی که ایمان آورده‌اند به او، آن‌ها را مورد امتحانات سخت و شدید قرار می‌دهد تا ببیند که آیا لایق هستید که نعماتش را باز بر شما بگستراند؟

دادگاه های انقلاب با تروریست های اقتصادی هم مبارزه کنند

خداوند حیله‌های مرتجعین عرب و آمریکا را به خودشان برگردانده است

شما برای خدا قیام کردید نه برای شکم و تا آنجا که مشاهده نموده‌اید، قیام شما خدایی بوده است و به خاطر همین است که خطرات بزرگی را (شاید دقت نکنید) [اما] اطراف شما پراکنده است؛ خطر کودتا، خطر حملات نظامی، خطرات درگیری‌های داخلی و توطئه‌های سران بعضی کشور‌های مرتجع منطقه (عرب) و کلیه بلوک شرق و غرب و در رأس آن آمریکای جنایت‌کار را؛ خداوند تمام حیله‌هایشان را برای از بین بردن اسلام به خودشان برگردانده است و آخرین حربه‌ای را که توانسته‌اند علم کنند به حساب خودشان، طرح دوم «کمپ دیوید» جناب نوکر امپریالیسم «شیخ فهد» بوده است که بفرماید و دودستی «بیت‌المقدس» را تقدیم کند و بگوید آقای «بگین» [(ششمین نخست‌وزیر اسرائیل)]، شما فقط عشرت‌کده‌های ما را گرم‌تر کنید و انبار‌های مهمات‌مان را از هر بنجلی پر سازید و محافظت ما را هم به عهده داشته باشید، بقیه مردم محروم فلسطینی و دیگر مردم فقیر بلاد اسلامی به ما چه مربوط است.

بگذارید فرزندان‌تان با آداب و سنن اسلامی بزرگ شوند‌

ای جوانان عزیز،‌ ای خواهران،‌ ای مادران و پدران به‌خصوص روی سخنم با شما است! بگذارید فرزندان‌تان با آداب و سنن اسلامی بزرگ شوند و سعی کنید سه بعد سیاسی و رکن اساسی که اسلام به آن توجه دارد [را] از دست ندهید. قرآن را جهت هدایت، نهج‌البلاغه را جهت مردم‌داری و طریقه‌ حکومت، [صحیفه] سجادیه را جهت آمرزش و طلب مغفرت و دعا به درگاه خدا از دست ندهیم، که همین سه رکن است که حافظ شما امت شهیدپرور و اسلامی می‌باشد، برای این که طناب‌های محکمی هستند جهت بالا رفتن از آن و به طرف خداوند رفتن. شما به دوران زندگانی پیامبر توجه کنید و بروید مطالعه نمایید که چه رنج‌هایی تحمل کرده‌اند در آن گرمای «شعب ابی طالب» و گرمای سخت آن و چه جنگ‌ها و ناراحتی‌ها که متحمل شدند.

با وجود تمام مشکلات، چون توکل ما بر خداست، ما را یاری می‌دهد

خوب شما که مسلمانید بیایید کمی فکر کنید. یک شبه که نمی‌شود تمام مسائل و مشکلات انقلاب تمام عیار اسلامی ما را حل کرد. شما یک کشور در دنیا نشان دهید که انقلاب بکند، ولی به خط سازش یا به شرق یا به غرب نگراییده باشد و ما انقلاب‌مان مسائل داخلی و گرفتاری‌های اقتصادی به اضافه مسئله جنگ و مسائل طبیعی مانند «سیل» و «زلزله» را همه در بر گرفته است، ولی با [وجود] تمام این مشکلات، چون توکل ما بر خداست، خدا هم ما را یاری می‌دهد.

شما ملت! چون قوم بنی اسرائیل ناسپاسی را پیشه نگیرید و بهانه‌های سخت بر سر دولت اسلامی هر روز نتراشید. سعی کنید مشکلات را به کلی از دولت در کلیه زمینه‌ها بردارید.

دادگاه های انقلاب با تروریست های اقتصادی هم مبارزه کنند

دادگاه‌های انقلاب با تروریست‌های اقتصادی هم مبارزه کنند

سخنی هم با دادگاه‌های انقلاب دارم! دادگاه‌های انقلاب باید همچنان که با قاطعیت با منافقین مبارزه نموده‌اند، با تروریست‌های اقتصادی هم مبارزه کنند.

روحانیت متعهد برای شناساندن اسلام واقعی شدیدتر کار کنند

و در آخر صحبت‌هایم روی سخنم با مسئولین امور تربیتی جامعه از روحانیت تا معلمان است. روحانیت متعهد شدیدتر کار کنند برای شناساندن اسلام واقعی و معلمین فرزندان مردم را به عنوان امانتی سالم از لحاظ جسمی و روحی تحویل نسل آینده بدهند، علی‌الخصوص [به] کودکان پرورشگاه رسیدگی بیشتری باید بگردد.

در پایان وصیتم از تمام ملت خواستارم شهدای خودتان را فراموش نکنید.

منبع: کتاب «چریک»، روایت‌گر خاطرات و زندگی سردار شهید «حمید ایرانمنش» از لشکر ۴۱ ثارالله

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار