قربانی:

اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام پایبند نمی‌مانند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مقامات کشورهایی نظیر آلمان و فرانسه در روزهای اخیر اقدام به طرح مسائلی علیه ایران کردند که بنده بعید می‌دانم اروپایی‌ها نیز به تعهدات خود در برجام پایبند بمانند.
کد خبر: ۲۹۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ - 21May 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدحسین قربانی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ میزان وابستگی اروپایی‌ها به ویژه در بعد مسائل اقتصادی و مالی به آمریکایی‌ها بسیار زیاد است بنابراین بدون حضور آمریکایی‌ها در برجام نمی‌توان به روند ادامه این معاهده دلخوش بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس وابستگی مالی اروپا به آمریکا را در معادلات سیاسی بسیار تعیین کننده دانست و گفت:‌ ارزش مبادلات تجاری اروپایی‌ها با آمریکا بالای 450 میلیارد دلار برآورد می‌شود در حالی‌که این میزان بین اروپا و ایران کمتر از 10 میلیارد دلار است.

قربانی با تأکید بر اینکه قطعاً اروپایی‌ها براساس منافع خود گام خواهند برداشت تصریح کرد:‌ پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام بسیاری از شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد با ایران نظیر زیمنس و ایرباس در حال قطع همکاری خود با ایران و خروج از معاهده برجام هستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فرصت‌سوزی برای ایران را از نقشه‌های اروپایی‌ها دانست و ابراز داشت:‌ درگیر کردن ایران در یک پروسه بسیار زمان‌بر و طولانی علاوه بر تأمین منافع مشترک آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تمام فرصت‌های لازم را از ایران می‌گیرد.

وی به تناقض‌گویی‌های اخیر سران برخی از کشورهای اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ مقامات کشورهایی نظیر آلمان و فرانسه در روزهای اخیر اقدام به طرح مسائلی علیه ایران کردند که بنده شخصاً بعید می‌دانم اروپایی‌ها نیز به تعهدات خود در برجام پایبند بمانند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس برجام را یک معاهده تقریباً بین‌المللی دانست و بیان داشت:‌ برطرف کردن موضوع ایران هراسی‌،‌ خارج کردن پرونده ایران از شورای امنیت سازمان ملل و اثبات روحیه گفتمان و صداقت ایران از جمله فواید پذیرش توافقنامه برجام برای کشورمان بود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها