ارشد نظامی آجا در شمال شرق:

هیچ قدرتی نخواهد توانست به وحدت ارتش و سپاه خدشه­ وارد کند

ارشد نظامی آجا در شمال شرق گفت: هیچ قدرتی نخواهد توانست به وحدت و یکدلی ارتش و سپاه خدشه‌ای وارد کند.
کد خبر: ۲۹۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ - 21May 2018

عزل بنی­ صدر پیروزی جبهه اسلام را در عملیات­ های بزرگ به همراه داشت/ دشمنان قادر نخواهند بود به وحدت ارتش و سپاه خدشه­ وارد کنندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سی‌وششمین سالگرد آزادسازی خرمشهر، جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت سوم خرداد با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح مستقر در خراسان رضوی امروز در ستاد فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای شمال شرق نزاجا در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه ­آفرینان سوم خرداد اظهار داشت: عملیات غرور آفرین «بیت­ المقدس» فتحی بزرگ بود که منجر به پیروزی نظام جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی و رژیم بعث عراق شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش بعث عراق برای تحقق 5 هدف تعیین شده یعنی تسلط بر اروندرود، جدا کردن خوزستان از ایران، بازپس گیری جزایر، ساقط کردن جمهوری اسلامی و در نهایت رهبری جهان عرب و گسترش ناسیونالیست عربی در منطقه به خاک کشورمان حمله کرد.

آذریان با بازخوانی حوداث سال‌های ابتدایی جنگ و عزل بنی­ صدر و موفقیت‌های رزمندگان اسلامی در عملیات­ های بزرگ گفت: با عزل بنی­ صدر از فرماندهی کل قوا جمهوری اسلامی به 5 هدف حائض اهمیت دست پیدا کرد. حذف تفکر لیبرالی و ملی­ گرایی، تجهیز نیروهای مردمی در قالب بسیج، وحدت سپاه و ارتش، خودباوری نیروهای مسلح و عهده­ دار شدن فرماندهی کل قوا توسط حضرت امام خمینی این اهداف را شامل می­ شد.

ارشد نظامی آجا در شمال­ شرق خاطرنشان کرد: در سایه تحقق این اهداف، سلسله عملیات­ های بزرگ رزمندگان اسلام با نام‌های «ثامن­ الائمه (ع)»، «طریق ­القدس»، «فتح­ المبین» و «بیت ­المقدس» به فرمان حضرت امام خمینی و با هدف بیرون راندن دشمن از خاک جمهوری اسلامی انجام شد که پیروزی جبهه اسلام را به همراه داشت.

وی ادامه داد: ارتش بعث عراق بعد از عملیات «فتح ­المبین» به این نتیجه رسیده بود که هدف بعدی جمهوری اسلامی، آزادسازی خرمشهر خواهد بود؛ لذا از تمام ظرفیت نظامی و تجهیزاتی خود برای غیر نفوذ کردن خرمشهر استفاده کرد.

آذریان تصریح کرد: عملیات «بیت ­المقدس» در 4 مرحله اجرا شد. مرحله اول این عملیات با رمز مبارک «یا علی ­ابن ابیطالب (ع)» در دهم اردیبهشت ­ماه سال 1361 آغاز شد. در عملیات «بیت ­المقدس» 4 لشکر، 3 تیپ­ مستقل، 5 گروه توپخانه، 6 گروه مهندسی، نیروی هوایی و هوانیروز از ارتش و نیروهای سپاه پاسداران و بسیج در قالب قرارگاه­‌های «کربلا»،­ «فتح»، «فجر»، «نصر» و «قدس» حضور داشتند. مرحله چهارم این عملیات در سوم خردادماه سال 1361 با ورود رزمندگان اسلام به خرمشهر پایان یافت. رزمندگان اسلام با برافراشته کردن پرچم جمهوری اسلامی بر فراز گنبد مسجد جامع خرمشهر و اقامه نماز شکر در این مسجد، آزادسازی این بخش از خاک کشورمان را جشن گرفتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای شمال شرق نزاجا تأکید کرد: پیروزی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس به این دلیل است که رزمندگان اسلام نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی ­مان از ایران اسلامی جدا شود و این حقیقت، نتیجه مجاهدت‌ها، ایثارگری­ ها و پایمردی­ نیروهای مسلح و مردم کشورمان است.

آذریان ابراز داشت: صلابت و عظمت امروز ایران اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس است. عملیات «بیت ­المقدس» نیز دستاوردهای مهمی را به همراه داشت. تثبیت اقتدار نظام جمهوری اسلامی، تضمین استقلال، رسیدن به خودباوری و قدرت دفاعی، دست­یابی به استراتژی نوین دفاعی، رسیدن به وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح و پشتیبانی ولایت و رهبری از جمله این دستاوردها است. جمهوری اسلامی با بهره­ گیری از این عوامل توانست اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان و حامیان آنها که به دنبال اشغال هفت روزه ایران بودند، بکشد.

ارشد نظامی آجا در شمال­ شرق گفت: امروز به برکت حماسه ­آفرینی­ های رزمندگان اسلام و ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان، نیروهای مسلح با استفاده از تجربیات بدست آمده از دوران دفاع مقدس از توان دفاعی و قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است و روز به روز بر این قدرت افزود خواهد شد. این توان دفاعی صرفاً برای برقراری امنیت پایدار در منطقه مورد استفاده قرار می­ گیرد و برای هیچ کشوری تهدید به شمار نمی ­رود؛ ولی اگر دشمنان خیال واهی داشته باشند جواب دندان شکنی به آنها خواهیم داد و تجاوز آنها را دفع خواهیم کرد.

وی در ادامه به تشریح برنامه ­های سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت و بیان داشت: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح برنامه­‌های حماسه فتح خرمشهر از یکم تا سوم خرداد با شعار «ما توانستیم» در سراسر کشور برگزار خواهد شد. در منطقه شمال شرق نیز برنامه هایی پیش بینی شده است. روز چهارشنبه اول خردادماه که روز تدوین دستاوردهای بدست آمده در عملیات «بیت ­المقدس» و توجه به حماسه فرزندان انقلاب نامگذاری شده مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ساعت 8 صبح با حضور مسئولین لشکری و کشوری و یگان­‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان خراسان رضوی در میدان صبحگاه لشکر 77 پیروز ثامن ­الائمه (ع) برگزار خواهد شد. در این مراسم که خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز حضور خواهند داشت از تعدای از اعضای جامعه ایثارگری تجلیل خواهد شد.

آذریان گفت: در دومین روز از گرامیداشت حماسه سوم خرداد که روز مقاومت، پیروزی و نقش فرماندهان و شهدای عملیات «بیت­ المقدس» نامیده شده مراسم عطرافشانی گلزار شهدا در منطقه شمال شرق با حضور خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس پنجشنبه 2 خردادماه ساعت 15 برگزار می­ شود. همچنین ویژه برنامه‌­ای با عنوان «شکرگزاری» در همین روز با حضور نیروهای مسلح در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. روز جمعه چهارم خردادماه که روز مقاومت و پایداری و مقاومت دزفول نامگذاری شده فرماندهان نیروهای مسلح در مصلی­ های نماز جمعه با سخنرانی قبل از خطبه­ ها به تبیین دستاوردهای عملیات «بیت المقدس» خواهند پرداخت. همچنین در این روز کارکنان نیروهای مسلح در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: ما با شعار «ارتشی سپاهی یک لشکر الهی» به دشمنان انقلاب اسلامی اعلام می­ کنیم که ارتش و سپاه دست در دست یکدیگر، مرزبان حریم ولایت و مرزهای جمهوری اسلامی خواهیم بود و هیچ قدرتی نخواهد توانست به این وحدت و یکدلی خدشه‌ای وارد کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها