سردار شیروانیان خبر داد؛

اجرای بیش از 100 ویژه برنامه به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر در اصفهان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: بیش از 100 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ - 23May 2018

اجرای بیش از 100 ویژه برنامه به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر در اصفهانسردار مجتبی شیروانیان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اصفهان، پیرامون برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر و عملیات بیت المقدس اظهار داشت: عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از مصادیق اقتدار رزمندگان نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر باید هم برای آن‌ها که در آن دوران حضور داشتند و هم برای جوانان حال و نسل‌های آینده به عنوان گنجینه حفظ شده و همه از آن بهره مند شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به ویژه برنامه‌های این مناسبت گفت: با برنامه‌ریزی و مشارکت نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی بیش از 20 عنوان برنامه برای گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر همزمان با سراسر کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات رفع شبهات جنگ تحمیلی با موضوع «چرایی ادامه جنگ تحمیلی بعد از فتح خرمشهر» در کلاس‌های درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه‌ها، برگزاری نشست تخصصی با حضور نویسندگان خواهر دفاع مقدس و بررسی چالش‌ها، مشکلات و موانع تولید اثر فاخر دفاع مقدس، تهیه نماهنگ و فتوکلیپ ویژه سوم خرداد و اجرای نمایش خیابانی «زمین شماره ایکس» از اول تا سوم خرداد، هر روز سه اجرا در اماکن تاریخی، گلستان شهدا و میادین اصلی اصفهان از جمله برنامه‌های این هفته است.

سردار شیروانیان با اشاره به انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر اصفهان بیان کرد: برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین مقاومت مردم در خرمشهر بروشور و پوستر مرتبط با شعار محوری «ما توانستیم» در سطح شهر اصفهان توزیع شد همچنین در پیشکوستان و فرماندهان دفاع مقدس در خطبه های پیش از نماز جمعه نیز سخنرانی می کنند.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت المقدس و برگزاری نمایشگاه در محل باغ موزه دفاع مقدس اصفهان است که علاقه‌مندان بسیاری را برای بازدید از موزه جذب کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس « فتح تاریخ؛ سیر نمایشگاهی عملیات بیت المقدس مقدس» در گالری نگارستان حضرت امام خمینی(ره) و نمایشگاه عکس خرمشهر در گالری سوره حوزه هنری از برنامه‌های هنری مرتبط با این حماسه تاریخی است.

وی با بیان اینکه با راویان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برای حضور در مساجد و کانون‌های فرهنگی و برنامه‌های زنده رادیویی و تلویزیونی هماهنگ شده، گفت: جلسه نقد کتاب دفاع مقدس «مادر پسران» با همکاری نهاد کتابخانه‌های استان در تاریخ 6 خرداد و آییئن رونمایی از کتاب «مدیریت شهید شهبازی» با مشارکت سپاه نیز برگزار خواهد شد.

سردار شیروانیان خاطرنشان کرد: ویژه برنامه گردهمایی و بزرگداشت پیشکسوتان فتح خرمشهر در اردوگاه شهدای درچه و برگزاری نخستین دوره طرح آموزش ملی «سبک زندگی جهادی» نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این مدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها