تاثیرات معنوی حضرت فاطمه (س) بر شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کتاب شد

موسسه فرهنگی «تدبر در قرآن و سیره» اقدام به انتشار کتابی درباره تاثیرات معنوی حضرت فاطمه (س) بر شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۲۹۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ - 23May 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «بچه‌ها یاد می‌گیرند» عنوان جدیدترین اثر موسسه فرهنگی «تدبر در قرآن و سیره» با موضوع بررسی تاثیرات فرهنگی سیره حضرت فاطمه زهرا (س) بر عملکرد رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس و هم‌چنین دوران انقلاب اسلامی است. به عبارت دیگر، این کتاب در صدد بررسی تاثیرگذاری سیره و شهادت حضرت زهرا (س) بر ماهیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

حضرت فاطمه زهرا (س) در میدان جهاد و شهادت، فرزندان زهرا (س)، رهروان خط سرخ شهادت، الگوپذیری بانوان ما از صدیقه کبری (س) در صحنه مبارزه و شهادت» محور‌های اصلی این کتاب محسوب می‌شوند.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«حضرت زهرا (س) بانویی نمونه، برای همه مسلمانان جهان است. او نه‌تنها در صفات و فضایل اخلاقی، ممتاز است؛ بلکه حضور اجتماعی و فعال وی در جامعه نیز اهمیت خاصی دارد. حضور فاطمه (س) در همه­ ابعاد، در مسایل اجتماعی، در صحنه جنگ، در مساله­ خلافت و حکومت و... دیدنی است تا جایی که این مسایل به شهادت وی می‌انجامد، ایشان حتی در صحنه­ جنگ نیز، حجاب را از خود دور نساخت و پیوسته عفیف بود.

تاثیر سیره حضرت فاطمه (س) و چگونگی شهادت ایشان بر ماهیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نیز به تحلیل و تبیین نیاز دارد. برادران رزمنده­ ما همواره در جبهه‌های نبرد و در صحنه‌های انقلاب با یاد زهرای اطهر (س) مبارزه کرده، از او کمک طلبیده و با عشق به آن حضرت به شهادت رسیده‌اند.

تاثیرپذیری شهدای ما از شهادت زهرای مرضیه (س)، به ویژه در صحنه انقلاب، نمونه‌های فراوان دارد. مردان ما برای حفظ عفت بانوان، جان خود را نثار و حجاب را حفظ کردند. در صحنه‌های جنگ تحمیلی نیز، با یاد فاطمه­ زهرا (س) به شهادت رسیدند، از جمله، شهیدانی که با رمز یا زهرا (س) از ناحیه­ پهلو به شهادت رسیدند. حتی تعداد و کیفیت عملیات‌هایی که با رمز یا زهرا (س) انجام گرفت، قابل توجه است».

تاثیرات معنوی حضرت فاطمه (س) بر شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کتاب شد

طبق این گزارش، قیمت درنظر گرفته شده برای این کتاب، پنج هزار تومان است و علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 05138552408 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار