امام جمعه موقت شیراز در گفت‌وکو با دفاع پرس:

آزادسازی خرمشهر استراتژی جنگ را تغییر داد/ لزوم تبعیت از رهبری برای حل مشکلات جامعه

حجت‌الاسلام «محمدحسن مرادی» گفت: اصلی‌ترین دلیل آزادسازی خرمشهر تبعیت مردم از رهبری بود و امروز هم می‌توان به همان ترتیب به حل مشکلات جامعه پرداخت.
کد خبر: ۲۹۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ - 24May 2018

آزاد سازی خرمشهر استراتژی جنگ را تغییر داد/لزوم تبعیت از رهبری برای حل مشکلات جامعهحجت‌الاسلام «محمدحسن مرادی» امام‌جمعه موقت شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز، اظهار داشت: عملیات «بیت‌المقدس» و آزادسازی خرمشهر را یکی از عملیات موفق و پیروز دفاع مقدس دانست که استراتژی جنگ را تغییر داد و اظهار داشت: تا آن زمان ما در موضع دفاعی بودیم، ولی بعد از این عملیات، در مقابل دشمن موضع تهاجمی به خود گرفتیم.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر باعث ایجاد نگاه جدید دنیا و باز کردن حساب جدیدی بر روی ایران به‌عنوان کشور پیروز بود.

امام‌جمعه موقت شیراز ادامه داد: ۸۰ کشور برای حفظ «صدام» بسیج شدند و «صدام» گفته بود که در صورت فتح خرمشهر، کلید «بصره» را به ایران می‌دهد، وی حتی جیره غذایی چند ماهه خود را در خرمشهر ذخیره کرده و در این شهر شب‌های شعر هم برگزار کرده بود.

وی با اشاره به گفته‌های «صدام» مبنی بر این‌که «آمده‌ایم تا در خرمشهر بمانیم»، گفت: از لحاظ نظامی هم ادعای او با توجه به تجهیزات سنگین نظامی مستقر در این شهر و تثبیت آن‌ها درست بود، اما عملیات آزادسازی خرمشهر یک امداد غیبی بود و امام راحل به‌درستی بر این نکته تأکید کردند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

حجت‌الاسلام مرادی با بیان این مطلب که عراق حتی نام شهر‌های ایران را عوض کرده و در نقشه عراق نیز آن‌ها را آورده بود، افزود: دلایل پیروزی ایران در درجه اول امداد غیبی بود و همچنین وحدت نیرو‌های نظامی و روحیه بالای رزمندگان اسلام نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار در این مسئله به‌حساب می‌آمد.

امام‌جمعه موقت شیراز بابیان این‌که رزمندگان استان فارس نیز نقش بسیاری در این عملیات داشتند، گفت: اصلی‌ترین عامل پیروزی ما، رهبری فرمانده کل قوا بود که مردم را بانشاط، شوق و ایمان بالا و با عشق به میهن اسلامی به عرصه آورد.

وی گفت: امروز نیز با همان روحیه و وحدتی که در بین نیرو‌های نظامی و مردم وجود دارد، می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان این‌که همه باید با محور قرار دادن ولایت‌فقیه و گوش دادن و عمل به فرمان‌های ایشان برای رفع مشکلات بکوشند، اظهار داشت: مسئولین باید تحت محوریت رهبری تلاش کنند.

امام‌جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید برای استفاده از کالای ایرانی تلاش کرد تا باعث رفع نگرانی از بایت بیکاری، گرانی و تورم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها