مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در احداث یادمان­ های شهدای گمنام

سردار «نجاتی» مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی، بر ضرورت تسریع در احداث یادمان­ های شهدای گمنام تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ - 24May 2018

ضرورت تسریع در احداث یادمان­ های شهدای گمنام در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در سالروز فتح خرمشهر یادمان شهدای گمنام شهرستان «قوچان» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و مسئولین محلی پیش از ظهر امروز در پارک «نشاط» این شهرستان مورد بهره ­برداری قرار گرفت.

سردار «نجاتی» در این مراسم اظهار داشت: پیکر مطهر 298 شهید گمنام دفاع مقدس در 88 نقطه از استان خراسان رضوی به خاک سپرده شده است، که در سالروز حماسه سوم خرداد یادمان شهدای گمنام شهرستان ­های «سرخس» و «قوچان» مورد بهره­ برداری قرار می­ گیرد که با احتساب این دو نقطه، یادمان­ های افتتاح شده در سطح استان، از 28 یادمان به 30 یادمان افزایش پیدا می­کند.

وی گفت: از اینکه با تلاش­ های مسئولین شهرستان «قوچان»، یادمان پتج شهید گمنام این شهرستان مورد بهره ­برداری قرار می­ گیرد خرسند هستم. یادمان شهدای گمنام «قوچان» جزو یادمان­ های برتر استان است که نسبت به دیگر پروژه­ های عمرانی در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه احداث شده است. این مطلب بیانگر آن است که مسئولین، با مدیریت و اخلاص بر روند عملیات اجرایی احداث این یادمان نظارت داشته ­اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، افزود: خادمی برای شهدا توفیق می­ خواهد. هیئت امنا یادمان شهدای گمنام شهرستان «قوچان»، از اینکه توفیق خادمی شهدا را پیدا کردید به شما تبریک عرض می­ کنم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون پیکر مطهر 6 شهید گمنام تدفین شده در استان خراسان رضوی شناسایی شده است، تأکید کرد: نگرانی من از این است که مکان­ هایی که شهدای گمنام در آن به خاک سپرده شده ­اند و هنوز یادمانی برای آنها ساخته نشده است، اگر از طریق آزمایشات ژنتیکی شناسایی شوند و خانواده آنها برای زیارت مزار فرزندشان به شهرستان­ های استان سفر کنند در مقابل آنها شرمنده خواهیم بود. لذا از همین مکان مقدس اعلام می­ کنم که مسئولین شهرستان­ هایی که میزبانی شهدا را عهده­ دار هستند نسبت به احداث یادمان شهدا اقدام کنند و در عملیات اجرایی تسریع کنند تا شرمنده شهدا و خانواده معزز آنها نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: شهدای والامقام هر چند وجود مبارک حضرت سیدالشهداء (ع) را درک نکردند ولی به ایشان اقتدا کردند، لذا جزو اصحاب حضرت اباعبدالله ­الحسین (ع) خواهند بود. به دلیل این انتصاب است که شهدا همواره مورد احترام مردم هستند.

سردار نجاتی با اشاره به این مطلب که شهدا به حرف و عهدشان عمل کردند، تأکید کرد: هر کس به شهدا خدمت کند جایگاه خود را ارتقاء داده است چون شهدا، خود در جایگاه بالایی قرار دارند و به هیچ نیازی ندارند. این ما هستیم که نیاز داریم تا به مقام قرب خداوند برسیم.

سردار نجاتی در پایان گفت: یادمان شهدای گمنام متعلق به همه جامعه است. در جنگ همه اقشار مردم از هر صنف و طبقه اجتماعی حضور داشتند لذا یادمان شهدای گمنام را هیچ گروه و مجموعه و یا حزبی نمی ­تواند به نفع خود مصادره کند. فعالان فرهنگی در سطح شهرستان قوچان باید محوریت مجالس را یادمان شهدا قرار دهند و از طریق هیئت امناء یادمان شهدای گمنام شهرستان، که متشکل از مسئولین محلی است برنامه ­های سازنده فرهنگی خود را برگزار کنند.

پیکر مطهر 5 شهید گمنام در اردیبهشت­ ماه 1393 مصادف با سالروز شهادت امام هادی (ع) در پارک نشاط شهر «قوچان» آرام گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار