مراسم دومین سالگرد شهادت شهید «مهدی طهماسبی» در قم برگزار شد+ تصاویر

مراسم دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «مهدی طهماسبی» در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ - 25May 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حضرت زینب (س)، شهید مهدی طهماسبی و آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، عصر روز پنجشنبه سوم خردادماه در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) و در جوار قبور مطهر شهدا برگزار شد.

در این مراسم ابتدا حجت الاسلام بهشتی‌پور طی سخنانی به بیان اهمیت مقام شهید و شهادت و مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت.

در ادامه، قاسم یکدله‌پور از رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب (س) و همرزم شهید طهماسبی خاطراتی را از این شهید بزرگوار بازگو کرد. همچنین افشاری از مرثیه‌سرایان اهل بیت (ع) نیز اشعاری را در باره شهدا قرائت کرد.

در این مراسم که به همت مرکز آموزش پاسداری علویون و اداره اوقاف قم برگزار شد، از خانواده‌های معظم شهیدان کیایی‌نژاد و طهماسبی با تقدیم هدایایی قدردانی شد و در پایان، حاضران از نوای ملکوتی جزءخوانی قرآن کریم بهره‌مند شدند.

بنا بر این گزارش، شهید حسین کیایی‌نژاد روز چهارم خرداد ۶۱ هنگامی که ۱۴ سال سن داشت، در مقابله با تک دشمن در عملیات بیت المقدس- اطراف نهر خین- به شهادت رسید.

پاسدار شهید طهماسبی نیز از رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب (س) بود که در ۱۶ خرداد سال ۹۵ در حلب سوریه به شهادت رسید. وی یکی از داوران درجه یک فوتبال استان قم بود و سابقه عضویت ۱۰ ساله در کمیته داوران هیات فوتبال استان قم را در کارنامه خود داشت.

مزار مطهر هر دو شهید بزرگوار در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم قرار دارد.

مراسم دومین سالگرد شهادت شهید «مهدی طهماسبی» در قم برگزار شد+ تصاویر

مراسم دومین سالگرد شهادت شهید «مهدی طهماسبی» در قم برگزار شدمراسم دومین سالگرد شهادت شهید «مهدی طهماسبی» در قم برگزار شدمراسم دومین سالگرد شهادت شهید «مهدی طهماسبی» در قم برگزار شدمراسم دومین سالگرد شهادت شهید «مهدی طهماسبی» در قم برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها