فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

نباید در مواجهه با دشمنان لبخند زد

سردار خرم گفت: اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند خرمشهرها در پیش است بدین معناست که به خودمان اطمینان و باور داشته باشیم نه اینکه در مواجهه با دشمن لبخند بزنیم و با آنان بگوییم و بخندیم! باید در برابر دشمن مجاهدت کرد و کوتاه نیامد تا پیروز شد.
کد خبر: ۲۹۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ - 25May 2018

نباید در مواجهه با دشمنان لبخند زدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» فرمانده سپاه آذربایجان شرقی، ظهر امروز و در راستای سخنرانی فرماندهان و فاتحان خرشمهر، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد ماه یادآور عزت، توانمندی‌ و غیرت ایران اسلامی است. در این روز با وحدت نیروهای مسلح و تبعیت از رهنمودهای امام امت، برگ زرینی در تاریخ انقلاب و اسلام ثبت شد.

وی با بیان اینکه خرمشهر تاکنون 4 بار سقوط کرده است و در وهله‌ی آخر هزینه‌های زیادی برای بازگرداندن آن دادیم، یادآور شد: این شهر اولین‌بار در سال 253 و در زمان حکومت قاجار سقوط کرد، بار دوم در سال 273 انگلیسی‌ها آن را اشغال کردند و در سال 1320 و با آغاز جنگ جهانی دوم این منطقه بار دیگر اشغال شد اما آخرین‌بار در سال 1357 رژیم بعث آن را تصرف کرد.

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در آن ایام رزمندگان اسلام 34 روز با دستان خالی در برابر تهاجم نیروهای بعثی مقاومت کردند، عنوان کرد: رزمندگان به بنی‌صدر نامه نوشتند که ما از شما خوراک و نان نمی‌خواهیم، برای زنده ماندن فشنگ و اسلحه نیاز داریم اما رئیس‌جمهور وقت از کمک‌رسانی دریغ کرد و خرمشهر به دست عراق افتاد.

وی خاطرنشان ساخت: در زمان اشغال خرمشهر، بنی‌صدر می‌گفت ما باید زمین بدهیم و زمان بخریم تا بعدا از طریق مذاکره خاک‌مان را پس بگیریم لیکن در همان برهه معلوم بود که با مذاکره نمی‌توان مهاجم را عقب راند و خاک پس گرفت.

فرمانده سپاه عاشورا صدور عدم کفایت بنی‌صدر را توأم با آغاز عملیات‌های مقتدرانه ایران خواند و بیان کرد: بعد از آنکه آن خائن لیبرال از کشور گریخت، روحیه به رزمندگان اسلام بازگشت و عملیات‌هایی پی‌درپی همچون فتح‌المبین، ثامن‌الائمه و طریق‌القدس شکل گرفت.

وی افزود: در آن برهه قدرت‌های جهانی چنان تبلیغات وسیعی را علیه ایران و در ستایش قدرت رژیم بعث به راه انداختند که صدام گفت اگر خرمشهر را فتح کنید، کلید بصره را نیز به شما می‌دهم چراکه فکر می‌کرد ایرانی‌ها از توان فتح خرمشهر برخوردار نیستند اما بنازم به نیروهایی که عملیات بیت‌المقدس را انجام دادند.

این مقام نظامی به نقش فراموش نشدنی نیروهای تبریز در عملیات فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این عملیات در تاریخ ماندگار شد.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ به نحوی دیگر در حال تکرار است و نباید از سر ضعف با دشمن برخورد کرد، متذکر شد: اکنون نیز عده‌ای دنبال سازش با دشمن هستند اما نباید در گفت‌وگو با غربی‌ها، مماشات کرد و از حق و حقوق ملت گذشت.

سردار عابدین خرم با بیان اینکه دشمنان به دنبال تحقیر، تسلیم و براندازی این نظام و انقلاب هستند، توضیح داد: آنان این آرزویشان را با خود به گور خواهند برد، آنان در ایام جنگ با سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن درصدد ایجاد دو دستگی بودند و امروز نیز همان سیاست را دنبال می‌کنند، لذا ما نباید در داخل همدیگر را تضعیف کنیم و اتحاد خود را حفظ نماییم.

وی تصریح کرد: اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند خرمشهرها در پیش است بدین معناست که به خودمان اطمینان و باور داشته باشیم نه اینکه در مواجهه با دشمن لبخند بزنیم و با آنان بگوییم بخندیم! باید در برابر دشمن مجاهد کرد و کوتاه نیامد تا پیروز شد.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان صحبت‌های خود ضمن تاکید بر حفظ سنگر نماز جمعه و مساجد، اظهار داشت: امروز گفتمان اسلامی موجب شده است تا شعار مقاومت و اسلام در جهان جاری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار