سردار اشتری در بازید از پاسگاه مرزی چاهلشگر تاکید کرد؛

ضرورت اهتمام مسئولان برای رفع مشکلات مرزی و مرزنشینان

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در راستای رفع مشکلات مرزی و همچنین مرزنشینان، دستگاه‌های مسئول بایستی مساعدت و همکاری‌های لازم را داشته تا بتوانیم توفیقات روزافزونی را در این مناطق شاهد باشیم.
کد خبر: ۲۹۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ - 28May 2018

ضرورت اهتمام مسئولان برای رفع مشکلات مرزی و مرزنشینان/ اقدامات برای انسداد مرز‌ها رشد خوبی داشته، اما کافی نیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در بازدید از منطقه مرزی میرجاوه و پاسگاه مرزی «چاهلشکر» ضمن عرض خسته نباشید به همکاران خود در مرزبانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همواره به دلاورمردی همکاران خود افتخار می‌کنیم که دشمن را مانند همیشه به عقب رانده و اجازه تعدی و سرکشی به آن‌ها نداده‌اند.

وی ادامه داد: مرزنشینان و مرزبانان همواره از سرحدات جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و اجازه نمی‌دهند تا دشمنان و گروه‌های تروریستی به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه چندی پیش چهارنفر از مرزبانان ما در میل 89 مرزی مورد حمله گروه‌های تروریستی و اشرار قرار گرفتند که دو تن از آنان به درجه رفیع شهادت نائل و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند، گفت: با توجه به تعداد زیاد افراد مهاجم، این مرزبانان غیور و شجاع در مقابل آن‌ها مقاومت کردند و اجازه تعدی ندادند، به جرأت می‌توان گفت که هر کدام از این افراد توانستند 10 برابر ظرفیت، از خود رشادت و مجاهدت نشان دهند.

سردار اشتری ادامه داد: ناجا و همه نیرو‌های مسلح همواره آماده‌اند در هر لحظه و ساعتی برای دفاع از کیان میهن اسلامی در میدان حضور داشته و اجازه ضربه زدن به گروه‌های تروریستی و اشرار را نمی‌دهند.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات مرزی و همچنین مرزنشینان، دستگاه‌های مسئول بایستی مساعدت و همکاری‌های لازم را داشته تا بتوانیم توفیقات روزافزونی را در این مناطق شاهد باشیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امروز توفیقی نصیب ما شد تا از نزدیک از مرز‌های جنوب شرقی بازدید کنیم، گفت: همگان می‌دانند از مدت‌ها قبل دشمنان درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند، اما باید بدانند که ما هرگز اجازه این حرکت را به آن‌ها نخواهیم داد.

وی به هماهنگی و تعامل میان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: امروزه استحکام ما در مرز‌ها چندین برابر شده به گونه‌ای که با همکاری و همدلی میان نیرو‌های مسلح و مرزنشینان، توطئه دشمنان خنثی می‌شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات برای انسداد مرز‌ها رشد خوبی داشته، اما کافی نیست، گفت: از مسئولان درخواست داریم تا با پشتیبانی خود به این امر کمک مضاعفی کنند.

سردار اشتری ادامه داد: در مرزبانی همواره نیرو‌های ما در مقاطع مختلف مورد آموزش و سنجش قرار می‌گیرند تا همیشه آمادگی آن‌ها حفظ شود.

وی از مردم سیستان و بلوچستان به عنوان مرزبانان همیشه در صحنه نام برد و گفت: امیدواریم، این عزیزان با همکاری در کنار مرزبانان بتوانند به حفظ امنیت منطقه کمک کنند.

سردار اشتری با اشاره به ماموریت خطیر مرزبانان، گفت: مطمئنا شما بیشترین ثواب را می‌برید که با زبان روزه از مرز‌های کشور پاسداری می‌کنید.

وی ادامه داد: گزارش حمله ناجوانمردانه معاندان به یکی از میل‌های مرزی که چندی پیش رخ داد را خدمت فرماندهی معظم کل قوا ارسال کردیم که ایشان از مقاومت و دلاوری مرزبانان تقدیر کردند.

در ادامه، فرمانده ناجا همچنین با سرباز وظیفه‌ای که در میل مرزی 89 در مقابل حمله اشرار، مقاومت کرده بود، گفت و گو و خطاب به وی، اظهارداشت:ما به وجود جوانانی، چون شما افتخار می‌کنیم که مقابل تروریست ها، جانانه ایستادگی کرده و اجازه ندادید، آن‌ها به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

این مقام عالی انتظامی کشور تاکید کرد: مرزبانان، سربازان اصلی مقام معظم رهبری هستند و افتخاری بالاتر از آن نیست؛ بر خود لازم دانستیم که از نزدیک در این مکان حضور پیدا کرده و از شما تقدیر کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: ما تا پای جان ایستادگی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد دشمنان ذره‌ای به خود جرأت تعرض به ایران اسلامی را بدهند.

فرمانده ناجا در خاتمه خطاب به این سرباز مرزبانی، گفت: از پدر و مادرتان که شما را این گونه تربیت کرده‌اند تا با غیرت و همیت از کشور خود شجاعانه دفاع کنید، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار