ایران محل اختفای ابوبکر البغدادی را به اطلاع مقامات پاکستان رساند

سرویس‌های اطلاعاتی ایران محل اختفای ابوبکر البغدادی سرکرده گروه وهابی صهیونیستی داعش و بقایای دیگر عناصر آن را کشف کردند.
کد خبر: ۲۹۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ - 29May 2018

ایران محل اختفای ابوبکر البغدادی را به اطلاع مقامات پاکستان رساندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری سومریه‌نیوز، منابع رسمی به روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون» اعلام کردند که ایران به مقامات پاکستان درباره حضور عناصر وهابی صهیونیستی داعش در مناطق مرزی بین پاکستان و افغانستان هشدار داده است.

منابع رسمی تاکید کردند: یک مقام بلندپایه ایران به هیأت پاکستانی به ریاست اشتر اوصاف علی دادستان کل این کشور اطلاع داده است که تهران گزارش‌های اطلاعاتی موثقی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آمریکا عناصر وهابی صهیونیستی داعش از جمله ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه را به افغانستان منتقل کرده است.

منابع رسمی افرودند: مقام ایرانی به دادستان کل پاکستان و هیأت همراه او گفته است آمریکا و اسرائیل می‌خواهند پاکستان و ایران را به سوریه، عراق، لیبی و افغانستان دیگری تبدیل کنند.

منابع رسمی یادآور شدند هیأت پاکستانی به ریاست اشتر اوصاف علی به دعوت محمد جعفر منتظری دادستان کل ایران 2 هفته پیش به تهران سفر کرده بود.

مقامات پاکستان و ایران مسایل و موضوعات مختلف درباره دستگاه قضایی 2 کشور را بررسی کردند.

به نوشته روزنامه اکسپرس تریبون، کارشناسان سیاست خارجی پاکستان پیام ایران را در خصوص حضور داعش در افغانستان و حمایت آمریکا از این گروه بسیار مهم دانستند به ویژه اینکه وزیر امور خارجه پاکستان بار‌ها درباره حضور عناصر داعش در افغانستان ابراز تردید کرده است.

در همین حال روسیه و تاجیکستان نیز نگرانی خود را از افزایش حمایت آمریکا از عناصر وهابی صهیونیستی داعش اعلام کردند.

سفیر تاجیکستان در پاکستان با ابراز نگرانی از افزایش حضور و تاثیر گذاری عناصر داعش در افغانستان، این مسأله را تهدیدی بزرگ برای سلامت و امنیت کل منطقه دانست.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار