عمار الحکیم:

ابتکار راهبردی امام راحل مسئله فلسطین را زنده نگاه داشت

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق با اشاره به اهمیت ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس، درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش اسکان یهودیان و تغییر فریبکارانه ماهیت اسلامی این شهر هشدار داد.
کد خبر: ۲۹۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ - 08June 2018

ابتکار راهبردی امام راحل مسئله فلسطین را زنده نگاه داشتبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «سید عمار الحکیم» رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور، در پیامی روز جهانی قدس را گرامی داشت.

الحکیم در این پیام با بیان اینکه با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، جهان اسلام روز جهانی قدس را زنده نگه می‌دارد، آورده است: «جهان اسلام این روز را چون مناسبتی می‌داند که به موجب آن مذاهب مختلف دین اسلام و نیز سایر ادیان آسمانی، در یک راهپیمایی با هم متحد می‌شوند».

وی با بیان اینکه هدف از این راهپیمایی محکوم کردن غصب اولین قبله مسلمانان و مردود دانستن تلاش‌ها برای جلوگیری از احقاق حق فلسطینیان با استفاده از سلاح و آتش افروزی است، تأکید کرد: «جهانیان در این روز با برگزاری راهپیمایی آزاد، برای احقاق حقوق پایمال شده فلسطینیان به پا می‌خیزند».

به گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران، رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق با قدردانی از ابتکار راهبردی امام خمینی (قدس) تصریح کرد: «اقدام امام راحل منجر به زنده و پویا ماندن همیشگی مسأله فلسطین، در جان انسان‌های آزاده سراسر دنیا شد که ظلم، برده‌داری و استکبار را نمی‌پذیرند».

الحکیم با تأکید بر اینکه قدس همواره هویت اسلام و مسلمانان، و پایتخت جاودان آنان باقی می‌ماند، افزود: «تمام تلاش‌هایی که به منظور تحریف و جعل حقایق صورت می‌پذیرد، دیر یا زود با شکست مواجه خواهد شد.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق، ضمن هشدار نسبت به تلاش‌ها و پروژه‌های در حال افزایش رژیم اشغالگر قدس برای تغییر بافت جمعیتی شهر قدس و گسترش اسکان یهودیان و تغییر فریبکارانه ماهیت اسلامی این شهر در عمق تاریخ، از نهاد‌های بین‌المللی و در رأس آنها یونسکو، خواست تا در برابر اتفاقات پیش آمده مسئولیت‌پذیر باشند و از بروز چنین وقایعی جلوگیری کنند.

وی در پایان با درود بر مردم مظلوم فلسطین از تظاهرات‌ها به منظور احقاق حق مردم فلسطین پشتیبانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار