نشست فوق العاده سازمان ملل درباره «غزه» برگزار می‌شود

مجمع عمومی سازمان ملل متحد چهارشنبه آینده نشستی فوق‌العاده برگزار می‌کند تا درباره قطعنامه مورد حمایت کشور‌های عربی درباره غزه رای‌گیری کند.
کد خبر: ۲۹۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ - 09June 2018

سازمان ملل درباره غزه، نشست فوق العاده برگزار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، میروسلاو لایچاک رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از برگزاری نشست فوق‌العاده این مجمع در چهارشنبه آینده درباره غزه خبر داد. در این نشست درباره قطعنامه مورد حمایت اعراب علیه اسرائیل رای‌گیری می‌شود.

به گفته دیپلمات‌ها، در این قطعنامه اسرائیل محکوم خواهد شد و حمایت از فلسطینی‌ها در برابر تهاجم‌های رژیم صهیونیستی درخواست می‌شود و لحنی شبیه به قطعنامه‌ای دارد که آمریکا هفته گذشته آن را در شورای امنیت وتو کرد.

این تصمیم در پی کشته شدن چهار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در مرز غزه در جمعه و ادامه یافتن چند هفته درگیری مرگبار با معترضان فلسطینی اتخاذ شده است.

این در حالی است که قطعنامه‌هایی که مجمع عمومی تصویب می‌کند الزام‌آور نیستند و فقط قطعنامه‌های مصوب شورای امنیت الزام‌آورند.

یک دیپلمات از کشور‌های حامی این قطعنامه به خبرگزاری فرانسه گفت: هفته آینده تلاش می‌کنیم بیشترین آرا را به دست آوریم.

کشور‌های عربی در پی اقدام آمریکا در دسامبر به وتوی قطعنامه‌ای که تصمیم واشنگتن را برای انتقال سفارتش از تل آویو به قدس محکوم می‌کرد، به مجمع عمومی مراجعه کردند.

یک دیپلمات گفت: سازمان کشور‌های اسلامی و اتحادیه عرب نشست فوق‌العاده مجمع عمومی را درخواست کرده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار