در جشن گلریزان بجنورد؛

15 زندانی جرائم غیر‌عمد خراسان شمالی به آغوش خانواده برگشتند

در جشن گلریزان خراسان شمالی 15 زندانی جرائم غیرعمد با امضای رئیس دادگستری استان آزاد شدند.
کد خبر: ۲۹۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ - 10June 2018

15 زندانی جرائم غیر عمد خراسان شمالی به آغوش خانواده برگشتندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور خیرین و مسئولان استانی و همچنین خانواده های زندانیان در بجنورد برگزار شد.

در این مراسم «پژمان پروین» مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی با بیان اینکه سال 96 بیشترین آمار آزادی زندانیان در خراسان شمالی طی سنوات اخیر بوده است، گفت: در 5 ساله اخیر ستاد دیه استان تعداد 860 زندانی محکوم به جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرده است.

وی عنوان کرد: تعداد 247 زندانی در سال گذشته با کمک مراجع قضائی و خیرین به آغوش گرم خانواده برگشتند که از این تعداد 97.5 درصد آنان مرد و 2.5 درصد زن بودند.

پروین خاطرنشان کرد: درصد قابل توجهی از آزادی زندانیان به واسطه همکاری شاکیان بوده که همین جا از شاکیان تشکر می‌کنم چون اگر همکاری شاکیان پرونده با ستاد دیه نباشد واقعا پرداخت بدهی خیلی سخت می شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی اضافه کرد: در شرایط فعلی تعداد 125 زندانی جرائم غیرعمد در داخل زندان‌ها هستند که برای آزادی این افراد به مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است. 

حجت الاسلام «اسدالله جعفری»، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: خراسان شمالی تنها استانی بود که تا پایان سال 96 هیچ زندانی محکوم به جرائم غیرعمد در زندان‌های استان نداشت و آمار زندانیان جرائم غیرعمد خود را به صفر رساند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیج زنی به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های خراسان شمالی نیست گفت: سال گذشته 6 زن محکوم به جرایم غیرعمد در جشن گلریزان خراسان شمالی آزاد شدند که این آمار در جشن گلریزان امسال به 15 نفر رسید. 

در این جشن گلریزان حکم آزادی تعداد 15 زندانی خراسان شمالی محکوم به جرائم غیرعمد توسط رئیس دادگستری استان امضا شد و ستاد دیه کشور مبلغ 100 میلیون تومان، استاندار خراسان شمالی مبلغ 40 میلیون تومان، اتاق اصناف مبلغ 35 میلیون تومان، نماینده ولی فقیه در استان مبلغ 4 میلیون تومان و همچنین اداره حفظ آثار دفاع مقدس استان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، دادستان مرکز استان و سایر مسئولان حاضر در مراسم هر یک به سهم خود کمک‌هایی برای آزادی زندانیان محکوم به جرایم غیرعمد اهدا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار