مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

نام شهید چمران با جغرافیای دفاع مقدس و خوزستان عجین شده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: نام شهید مصطفی چمران با جغرافیای دفاع مقدس و خوزستان عجین شده است.
کد خبر: ۲۹۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ - 10June 2018

نام شهید چمران با جغرافیای دفاع مقدس و خوزستان عجین شده استبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، اولین جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز شهید چمران در استانداری خوزستان برگزار شد.

سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که ریاست این جلسه را عهده دار بود، اظهار داشت: امروز درباره سالروز گرامیداشت مردی گرد هم آمده‌ایم که نامش با جغرافیای دفاع مقدس و خوزستان عجین شده است.

وی افزود: شهید چمران، مرد تخصص و تعهد بود و چهره‌ای که باید به عنوان یک قهرمان و یک الگو به نسل جدید و آینده معرفی شود.

این مسئول ادامه داد: وقتی مشاور و طراح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، طرح تفصیلی و مطالعاتی را نزد مقام معظم رهبری می‌برند، ایشان به چند نکته اشاره می‌کنند که اولین آنها نقش و جایگاه شهید چمران در خوزستان و در دوران دفاع مقدس بوده و این موضوع تدبیر و تاکید رهبری برای جایگاه ارزنده شهید چمران را نشان می‌دهد.

علیپور تصریح کرد: کشورهای خارجی در داستان‌ها، جنگ‌ها و خیالات‌شان، شخصیت‌ها و قهرمانانی پوشالی و افسانه‌ای می‌سازند آنوقت ما صدها چهره مثل شهید چمران داریم که نتوانسته‌ایم به درصدی از ایثار آنان بپردازیم.

در پایان این جلسه بر اجرا شدن مصوبات قبلی مبنی بر بازسازی، تکمیل و چگونگی بهتر برگزار شدن سالروز شهید چمران در یادمان دهلاویه تاکید و از نهادهای مختلف خواسته شد که برنامه و مراسم امسال را پر محتواتر و در سطحی بالاتر برگزار کنند.

«مصطفی چمران» در تاریخ 30 خرداد 1360 یک روز قبل از شهادت خود در اهواز و در جلسه شورای عالی دفاع برای آخرین بار شرکت کرد و پس از آنکه خبر شهادت فرمانده نیروهای دهلاویه، سرگرد «ایرج رستمی» را در سحرگاه 31 خرداد دریافت کرد به سرعت فرد دیگری را برای فرماندهی انتخاب و با خود به دهلاویه برد.

او به سمت سوسنگرد به راه افتاد و در پشت نزدیکترین خاکریز در مقابل نیروهای عراقی قرار گرفت. خمپاره ها چپ و راست در اطراف او به زمین می‌خوردند، ناگهان خمپاره ای در نزدیکی او منفجر شد و وی از ناحیه پشت سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار