سرپرست استانداری کرمان خبر داد؛

برگزاری جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان

جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، در محل استانداری کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ - 10June 2018

جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدجواد فدایی» سرپرست استانداری کرمان، در جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز حفظ و نشر آثار شهدا، اظهار داشت: بایستی ما بین ادارات و سازمان‌های استان تفاهم نامه‌ای تنظیم شود که با جمع آوری خاطرات و نقش اداره مربوط در هشت سال دفاع مقدس، به طرح تدوین تاریخ شفاهی جنگ استان سرعت بخشیم.

وی با اشاره به تخصیص 20 درصد بودجه فرهنگی به ادارات و سازمان‌ها، تاکید کرد: ادارات استان کرمان گزارش عملکرد خود را در رابطه با فعالیت‌های مرتبط با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کنند.

فدایی افزود: تهیه آثار هنری از جمله انیمیشن با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز باید انجام شود.

وی ادامه داد: برای حفظ و تداوم نظام اسلامی به ترویج هر چه بیشتر ارزش های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت نیاز است و همه دستگاه ها باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند تا آثار آن را هر چه بیشتر در جامعه مشاهده شود.

همچنین در این نشست سردار «محمدرضا حسنی‌سعدی»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به بحث فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی فرصت خوبی است که شهدای استان را معرفی کنیم و خوشبختانه کانال های مختلف در حوزه دفاع مقدس در استان خوب فعالیت می کنند.

وی با اشاره به چاپ اولین دفتر که شامل  100 وصیت نامه شهدای استان است، عنوان کرد: تاکنون تعداد دو هزار و 200 وصیت نامه‌ از شهدای استان جمع‌آوری شده است که در قالب 22 دفتر چاپ خواهند شد.

حسنی سعدی افزود: در جهت ساماندهی و برگزاری یادواره های شهدا در استان برنامه ریزی شود و همچنین ادارات و نهادها در طرح چاپ وصیت نامه های شهدا با بنیاد شهید مشارکت کنند.
انتهای یپام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار