ائتلاف فتح: برگزاری مجدد انتخابات خواسته عاملان آتش‌سوزی صندوق‌هاست

یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق گفت: برگزاری مجدد انتخابات با وجود اینکه امور مربوط به انتخابات با پیچیدگی‌هایی همراه شده، محال و خواسته عاملان آتش‌سوزی صندوق‌های رای است.
کد خبر: ۲۹۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 12June 2018

ائتلاف فتح: انتخابات مجدد محال و خواسته عاملان آتش سوزی صندوقهاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الصباح، عامر الفایز از رهبران ائتلاف فتح عراق با بیان این مطلب اظهار داشت: آتش سوزی صندوق‌ها نشانه عمدی بودن آتش سوزی است و طرفی که از این بهره برداری می‌کند همان است که تقلب و تخلف کرده یا طرف خارجی است که قصد تخریب کشور را دارد.

الفایز تاکید کرد: آتشی که سه انبار حاوی سیستم‌های الکترونیکی مربوط به انتخابات پارلمانی و اسناد و صندو‌های حاوی فهرست‌ها را طعمه خود کرد، تصادفی نبود و اقدامی عمدی به ویژه پس از آنکه پارلمان بازشماری دستی آرا را تصویب کرد، محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: امکان نظارت قضات بر روند بازشماری در استان‌ها و الکرخ به منظور مشخص شدن تقلب و سپس حل موضوع الرصافه وجود دارد؛ اما درباره انتخابات مجدد باید گفت که احدی نمی‌تواند انتخابات را ابطال کند مگر دادگاه فدرال که آن‌هم اگر امور مهمی نباشد آنرا ابطال نمی‌کند؛ اما پارلمان این اختیارات را ندارد. درخواست رئیس پارلمان برای ابطال انتخابات فقط یک درخواست و مطالبه است، اما این جز در راستای اختیارات دادگاه فدرال نیست.

الفایز اعلام کرد: ابطال انتخابات کشور را وارد مرحله جدیدی از اختصاص پول، بودجه، مشخص کردن موعد انتخابات و دیگر امور پیچیده می‌کند. تاکنون دستوری از سوی ریاست مجلس درباره برگزاری نشست فوری صادر نشده و آنچه برخی از نمایندگان درباره برگزاری جلسه بررسی تبعات آتش سوزی انبار‌های کمیساریا بیان کرده‌اند، نادرست است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار